ထုိအ၀တ္အစားမ်ားသည္ အျခားမ်ိဳးႏြယ္စုၾကားမ်ား ထက္ ၀တ္စားမွဳ၌ သိသာထင္ရွားစြာ
မ၀တ္ဆင္ၾကပါ။ ထုိေနာက္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အေကာင္းဆုံးေသာ အ၀တ္မ်ာကုိ လက္ေဆာင္ေပးေသာအခါ
အနီးေက်းရြာပတ္၀န္းက်င္းမ်ားက သူတုိ႔၏ အျခားေသာအုပ္စုတစ္စုအား
ခ်ီးမြမ္းမွဳ၌ အားနည္းသည္မွာ သိသာထင္ရွာျပသသည္ ။
ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာ
ကြမ္းဟယ္ေက်းရြာသည္ဟူသည္ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္မီွတင္ေနထုိင္လ်က္ဗဟုိမွအေနာက္ဖက္ဆီသုိ႔ဦးတည္ျ
ပီးေတာင္ပုိင္၏ေျမြးကဲ့သုိ့၊ေဘးအနားႏွစ္ဖက္ဆုံသည့္အထိအထြတ္အထိပ္တစ္ေလွ်ာက္အပါအ၀င္ အထက္ နမ့္ဆန္ျမိဳ႔ေတာ္အထိ တည္ရွိေနသည္ကုိ သြက္၀ုိက္၍ရည္ညြန္းေျပာဆုိ
ဟန္ရွိပါသည္။ ထုိနယ္ေျမဧရိယာတြင္ အဓိကက်ေသာ
ေက်းရြာေပါင္း ေလးရြာရွိပါသည္။ ခြန္ေဟာက္၏ေတာင္ပုိင္ေက်းရြာ၊ခြန္ေဟာက္ေျမာက္ပုိင္းေက်းရြာ၊ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာႏွင့္မန္ေနာက္ေက်းရြာမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာတစ္ခုလံုးသည္
အခ်ိဳ႔ရြာငယ္ ျဖစ္၍ လူဦးေရးအနည္းစုသာျဖစ္ပါသည္။ အျပင္ဖက္တြင္ ထုိ ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာ သာမာန္အားျဖင့္
ရွိၾကပါသည္။ သုိ့ေသာ္လည္း အမ်ိဳးႏြယ္မ်ားသည္
အုပ္စု မ်ားေသာစသည္ ႏွစ္ခုစလုံး ေတာင္ပုိင္ ႏွင့္နမ့္ဆန္ ျပန့္က်က္ ေနပါသည္။ ပန္းနင္ေက်းရြာ သည္ သီေပါ၏ အေနာက္ေျမာက္ပုိင္း
ၾကီးမားေသာ မိသားစုေရာေႏွာၾကသည္ ဟု ေျပာနုိင္ပါသည္။ေတာင္ပုိင္ႏွင့္သီေပါ၏အထက္ပုိင္းတြင္ခ်ြတ္ယြင္းခ်က္အားျဖင့္ပေလာင္ေက်းရြာမ်ားလည္ပတ္ေသာအခါ သူတုိ့၏ အနည္းဆုံး ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာ တစ္ေယာက္(သုိ့မဟုတ)္
ႏွစ္ေယာက္စသည္ေတြ႔ နုိင္ပါသည္။
သန့္ရွင္းေစၾကယ္ေသာပေလာင္မ်ိဳးႏြယ္မ်ားသည္
က်ယ္ျပန့္ေသာ ပ်ံႏွံမွဳအျဖစ္ အထူးသျဖင့္ ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကတူလ္မ်ိဳးႏြယ္စုၾကားႏွင့္ ေတာင္မတုိ့သည္ အလားတူလုိ္က္ေလ်ာညီေထြမွဳရွိၾက ပါသည္။
ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာအဓိကေလးရြာမ်ားသည္ အထက္ပါ သြက္၀ုိက္ရည္ညြန္းထားသည့္အတုိင္း လက္ဖက္မ်ားစုိက္ပ်ိဳးၾကျပီးသူတုိ႔သည္ လက္ဖက္စုိက္ပ်ိဳးသည္ျဖစ္ေစ၊ မစုိက္ပ်ိဳးသည္ျဖစ္ေစ
မလုပ္သည္ျဖစ္ေစ သူတုိ့က ခ်မ္းသာၾကပါသည္။
ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာ သည္ ရုံးအေျခစုိက္ေသာေက်းရြာ
အျဖစ္(Mingale) မင္ဂေလးဟု သိၾကပါသည္။ ထုိေက်းရြာ
သည္ အၾကီးအကဲမ်ား အထိ သုိ့ေသာ္ အတိက္ကာတြင္
အာဏာ တန္ခုိး အလြန္းအရွိန္ၾကီးမားသည္။ ထုိရြာမ်ားသည္ အနည္းငယ္ ေဒသခံဘာသာစကားကြဲျပီ
ႏွစ္ခုရွိသည္။ ခြန္ေဟာက္ေက်းရြာႏွင့္ အျခား ဘာသာစကားမတူတမွဳ ကြဲျပားျခားနား
ေသာရြာမ်ားကား ကြမ္ဟယ္ႏွင့္ မန္ေနာက္ေက်းရြာ မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
ဤကဲ့သုိ့လည္းပဲ ေျပာဆုိခဲ့ပါေသးသည္။အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ၀တ္စားဆင္ယင္းမွဳ ဘယ္ေလာက္မူကြဲျဖစ္ေစကာမူတစ္ခုတည္သည္သာၾကည့္ရတာကေတာ့သိသာထင္ရွားျပီးအထူးက်ြမ္းက်
င္ေသာသူတစ္ေယ.ာက္ျဖစ္နုိ္င္ပါသည္။ခြန္ေဟာက္ေက်းရြာ၊မန္ေနာက္ေက်းရြာႏွင့္ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာမ်ား
သည္ လူဦးေရး ဆက္စပ္မွဳတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မကြားေ၀းပဲ
ႏွစ္ေထာင္ေလာက္သာ ကြားျခားေနပါသည္။ ထုိေနာက္ ကြမ္ဟယ္ေက်းရြာ သည္ ေတာင္ပုိင္
ႏွင့္ သီေပါ ထဲတြင္ ပ်ံႏွံ၍ျမိဳ႔ေတာ္သုိ့ အေျခခ်ေနထုိင္ ေသာသူမ်ား ထက္ အေတာ္အသင့္ျဖစ္နုိင္ပါသည္။ထုိေၾကာင့္ ကြမ္ဟယ္သည္ အၾကီးဆုံး ေသာ ပေလာင္လူမ်ိဳးစစ္စစ္ ျဖစ္နုိင္ပါသည္။
ကြမ္ဟယ္ဓေလ့ထုံစံမ်ားသည္ ကတူလ္ႏွင့္ေတာင္မ တုိ့၏ဓေလ့မွ လုံး၀ကြဲျပားျခားနားၾကပါသည္။ ကတူလ္မ်ိဳးႏြယ္တုိ့၏မိန္းမ၀တ္သင္တုိင္း အစား ေတာင္မ၌
ယင္အစ၌ ခ်ဳပ္ထားေသာမုိးကားကုတ္အက်ီ၊ကြမ္ဟယ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀တ္ဆင္ထားေသာ အထက္အ၀တ္တုိးျပီ
သပ္ရပ္စြာညွပ္၍ခ်ဳပ္ထားေသာခ်ည္ကတၱီပါ အက်ႌအျပာေရာင္ (သုိ့မဟုတ္) အနက္ေရာင္ အစင္းနွင့္အတူ
အျပာေရာင္ခ်ည္ထည္ (သုိ့မဟုတ္) အနက္ေရာင္ႏွင့္အျပာေရာင္
အစင္းႏွင့္ေခါင္းျခံဳထည္ သုိ့မဟုတ္ နံုးညံ့ျပးီ
ယက္ထားေသာ သုိးေမြးအစိမ္ေရာင္ ၏ ခႏၶာကုိယ္၏ေအာက္ဆုံးအ၀ုိင္း ႏွင့္ ျခံဳပု၀ါး၏အဆုံးတြင္
၀တ္ဆင္ၾကပါသည္။
လုံခ်ည္သည္ အျမဲတန္းလက္ျဖစ္
ကုိယ္တုိင္ယက္လုပ္ၾကပါသည္။ ထုိလုံခ်ည္ သည္ ေမွာင္ျပီမဲနဲေရာင္ အျပာေရာင္ခ်ည္ထည္ျဖင့္
အလ်ားလုိက္ လိေမၼာ္ေရာင္နွင့္အျဖဴေရာင္ ခ်ည္ႏွင့္အတူ အသြင္ႏွင့္အျပင္ ျဖင့္ ယက္လုပ္ထားပါသည္။
ထုိပစၥည္းမ်ားကဲ့သုိ့ အသုံးျပဳျပီ အျပာေရာင္၏အေျခ ဖုးံထားသည့္ေဖ်ာ့ေသာအေရာင္ ပုံေပၚသည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ား၀တ္ဆင္ေသာအတြင္းခံ၏အထက္
အစြန့္တြင္ ထုိအ၀တ္သည္ေျခမ်က္စိအထိ ထိပါသည္။ လက္ေမာငး္၏ေအာက္တြင္ပုိင္းတြင္ အလြန္ေတာက္ပေသာအစင္းမ်ား
ႏွင့္ကာလာစုံပစၥည္းမ်ား ျဖင့္ ဖုံးထားပါသည္။အခ်ိဳ့သည္ အနက္အာျဖင့္ ေျခာက္ေပခန့္ ၀တ္ဆင္ေသာသူ၏ ရင္ဘတ္ ကန့္လန္ျဖတ္ အက်ီေအာက္တြင္ရွိပါသည္။
အစင္းမ်ားသည္ ပုံမွန္အားျဖင့္ ပုံသည္ နုိင္ငံျခားမွထုတ္လုပ္ေသာ ဖဲလ္သာကဲ့သုိ့ေျပာင္လက္ေသာ သုိ့မဟုတ္ အလာတူပစၥည္းမ်ားလဲသုံးၾကပါသည္။
အစိတ္အပုိင္းမ်ားသည္ ဘယ္ေတာ့မွမၾကီးပါ။အစိမ္ေရာင္
၊နီရဲေသာအေရာင္ ႏွင့္အ၀ါေရာင္ သည္ အ၀တ္အစားမ်ားကုိ လြမ္းမုိးပါသည္။အေရာင္ႏွင့္ အရာ၀တၳဳပစၥည္းမ်ား
သည္ က်န္ရွိေသာ ဓေလ့ရုိရာမ်ား၏ သိသာထင္ရွာပါသည္။ အက်ီေပၚမွာဖဲလ္အစင္းႏွင့္ေမ်ွာ္လင့္ေနပါသည္။
ခပ္ေ၀းေ၀းျဖင့္ ၾကည့္ရေသာ္ေမွာင္ေသာအေရာင္နဲ့တူပါသည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ဆံပင္သည္ကာ ရွည္ေအာင္ထားၾကပါသည္။ အလယ္ကေနခြဲထားျပီ ေခါင္းနဲ့ဆက္စပ္ပါသည္။
ဒီဟာ ရုိးရုိးအ၀တ္ျဖဴျဖစ္ပါသည္။အဲဒါေတာ့ သံသယကင္းစြာ ေခါင္းျခဳံထည္ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းကိစၥအမ်ားထဲမွာ
ထုိဟာသည္ ေခါင္းျခဳံထည္ျဖစ္ေသးသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ
ေခါင္းျခဳံအျဖစ္လဲ ၀တ္ပါေသးသည္။ ထုိကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မည့္သုိ့ျဖစ္ေစကာမူ ထုိအ၀တ္သည္ ပတ္ခ်ည္ေလ့ရွိသည္။
၀တ္ဆင္ေသာသူ၏ဆံပင္လဲ ပတ္ခ်ည္ျပီ ေခါင္ေပၚ၏အ၀တ္မ်ားသည္ ေခါင္းေပါငး္ကဲ့သုိ ၀တ္ဆင္ထားျပီ
အထူးအျခားေတာ့မဟုတ္ပါ။ သုိ့ေသာ္ ေခါင္းေပါင္းသည္ေနာက္ဆုံးတုိးတက္ျဖစ္ေပၚ
လာေသာ ေဗာင္းထုတ္ႏွင့္တူေသာမိန္းမေဆာင္းဦးထုပ္ ဟု သက္ေသျပပါသည္။
ေျခပတ္ကုိေတာ့ လုံခ်ည္ေအာက္မွာ
၀တ္ဆင္ၾကပါသည္။သုိ့ေသာ္လည္း ထုိေျခပတ္ကုိအနည္းငယ္ျမင္သည္။ အဆင္တန္ဆာမ်ားသည္ လက္ေတြ့အားျဖင့္
လက္ေကာက္ကုိ ကန့္သတ္ထားပါသည္။ ေတာင္မအမ်ိဳးသမီးမ်ားစပ္လ်ဥ္း၍ မယဥ္ေက်းေသာ ဒီဇုိင္းေငြထည္လုပ္ပစၥည္းမ်ားကုိ
မ၀တ္ၾကပါ။ မွန္ပါေပသည္၊ ပေလး၏ ခါးကြင္းကုိလည္းမ၀တ္ဆင္ေပ။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ၾကည့္ရေသာ္
ရွမ္းလူမ်ိဳးမ်ား၏ အ၀တ္ကို၀တ္ဆင္ၾကပါသည္။ သုိ့ေသာ္လည္း ညွပ္ျပီး အနားကြတ္ေသာအက်ႌ ႏွင့္ ေရာင္စုံခါးသုိင္းၾကိဳးရင္ဘတ္တစ္ေလ်ာက္သုိ့ပတ္ျပီသူ၏လကၡဏာမ်ားအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားေနသည္ကုိ
မမွားနုိင္ေတာ့ပါ။
မ်ိဳးနြယ္၏အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ တစ္ခုလုံး တစ္စုံတစ္ရာ ေဖာ္ျပ ျခင္းထက္ အျခားထုိပေလာင္အဖြဲံအစည္းမ်ားႏွင့္ သူတို့၏ဆံပင္ထားသည့္ပုစံ သည္ က်ိဳင္းတုံရွိ “ေကာ”
လူမ်ိဳးႏွင့္အနည္းငယ္ဆင္တူျပီ သူတုိ့၏မ်က္ႏွာကုိ တစ္စုံတစ္ခုခ်ယ္ထားကာ ထုိကဲ့သုိ့ ျပင္ဆင္ျခင္းသည္ထက္ ပုိ၍ အျခား ပေလာင္အမ်ိဳးသမီးမ်ားတြင္ သာမာန္ ရုပ္လကၡဏာ
ကား အလွစစ္ကုိေပၚလြင္ေစသည္။
ပန္းနင္
ပန္းနင္ လူတစ္ေယာက္သည္ ေပၚေပါက္ျဖစ္လာရျခင္းမွာ ကြမ္ဟယ္မ်ိဳးနြယ္စုႏွင္အဓိက
ဆက္သြယ္ ျပီး နီးစပ္ၾကေသာပေလာင္လူမ်ိဳးမ်ားက ပန္းနင္မ်ိဳးနြယ္စု၀င္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ပန္းနင္အေၾကာင္းေရးသာ တင္ျပရေသာ္ သီေပါေထာင့္အစြန္း ၏ အေနာက္ေျမာက္ဖက္ ၌ တည္ရွိျပီး
ေတာင္ပုိင္း အေနာက္ေျမာက္ေက်းရြာမ်ား၏ ၀န္းက်င္း အနီးတြင္ရွိပါသည္။
ဤေနရာတြင္ အစုလုိက္ေနထုိင္ၾကေသာမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ပန္းနင္ဟူသည္ (မ်ိဳးႏြယ္မ်ားေပးထာေသာနာမည္)
ဟင္းေပါက္၊ က်ဴေတာင္း၊ ေခၚေ၀း ႏွင့္ အုိက္ပုန္း တုိ႔သည္ အခ်ိဳ႔ေသာလကၡဏာမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။သူတုိ့သည္လက္ဖက္ပင္မ်ားစုိက္ပ်ိဳး၍စီးပြားေရးေကာင္းမြန္ၾကပါသည္။
သူတုိ့ကုိသူတုိ့ တအာင္း ပေလာင္ဟု ေခၚၾကပါသည္။ ထုိေနာက္ ပေလာင္နယ္ေျမစင္စစ္၌ ေဒသခံတအာင္းစကားေျပာဆုိၾကပါသည္။သူတုိ့ေျပာဆုိေသာေဒသခံစကားကုိမူကြမ္ဟယ္ႏွင့္နီးစပ္ျပီးရွိ
ပါသည္။သူတုိ့၏ေက်းရြာမ်ားတြင္လည္းကြမ္ဟယ္ေက်းရြာအနီး၀န္းက်င္းတြင္တည္ရွိပါသည္။
သူတို့ေက်းရြာမ်ား၏အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္မ်ားေသာအားျဖင့္ကြမ္ဟယ္အမ်ိဳးသမီးတုိ့ႏွင့္
ကဲြျပားျခားနားစြာ ၀တ္ဆင္ၾကပါသည္။ သူတုိ့၏
အမ်ိဳးသမီးကုိယ္ပုိင္ဓေလ့အ၀တ္အစာ ကုိမူ ကြမ္ဟယ္အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏လုံခ်ည္မဲနယ္ အျပာေရာင္
အျဖဴေရာင္ ႏွင့္လိေမၼာ္ေရာင္ ခ်ည္ထည္ႏွင္႔အတူ
ႏွင့္ ခ်ြတ္စြပ္တူေနသည္မွာ မွားယြင္းျခင္းမရွိနုိင္ပါ။ ကတူလ္လူမ်ိဳး တုိ့သည္ေရြးခ်ယ္ထားေသာ
အမ်ိဳးသမီး ေတာင္မွ ပန္းနင္က သူတို့ကုိ ပေလာင္
ဟူ၍ မျငင္းပယ္ၾကပါ။ ပန္းနင္ မ်ိဳးစုက
သူတုိ့ကုိ ထုိကဲ့သုိ ကတူလ္မ်ိဳးဟူ၍ မျငင္းပယ္ပါ။ သူတုိ့သည္ ေတာင္ပုိင္းကြမ္ဟယ္ထံမွ
သားအမႊားပူးအလား ေတြ့ရွိလာပါလိမ့္မည္။ သူတုိ့သည္ သီေပါနယ္ ေျမတြင္ အေျခခ်ေနထုိင္ျပီး
သူတုိ့၏ကုိယ္ပုိင္လကၡဏာမ်ား အလုိရွွိၾကပါသည္။
မ်ိဳးႏြယ္စု တုိ့သည္ အဖြဲ့၀င္ေပါင္း
ငါးေသာင္းခန့္သည္ အရမ္းေ၀ေသာ ေသြးသားစစ္စစ္ထံမွ ျဖစ္လာျပီးေနာက္လူတုိ့သည္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္
ကြဲျပားျခားနားၾကပါသည္။ သုိ့ေသာ္လည္း အေျခခ်ျပီးေနထုိင္ေသာသူထံမွ အျခားေသာေက်ြးရြာ အဖြဲ့အစည္းမ်ားတြင္ ေတာင္ပုိင္ႏွင့္သီေပါ
၌ တည္ရွိပါသည္။သူတုိ့သည္ ရွမ္းလူမ်ိဳးႏွင့္ ရွမ္းဓေလ့တစ္၀က္ႏွင့္ပေလာင္တစ္၀က္တုိ႔သည္
ပေလာင္စကားသာေျပာျပးီ၊ ရွမ္းအ၀တ္အစားမ်ားႏွင့္သာ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ ၀တ္ဆင္ ျပဳမူ၍ေနထုိင္ၾကပါသည္။
ပန္းနင္သည္ မည့္သု့ိျဖစ္ေစကာမူ ျပည့္စုံလုံေလာက္ ေသာလကၡဏာမ်ား ကုိ ပုိင္ဆုိင္ပုံေပၚျပီး
၊ သူတုိ့ကုိယ္တုိင္ အေျခခံအဆင့္အတန္းျဖင့္ ဆက္ဆံဖုိ႔ရန္အလုိငွာ မ်ိဳးေရာေႏွာစပ္ေသာသူတုိ့မွ
ကြဲျပားျခားနားပါသည္။
သူတုိ့သည္ လက္ဖက္ပင္စုိက္ပ်ိဳးေသာ
အဖြဲ႔အစည္းမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ရွမ္း ႏွင့္ပေလာင္ တုိ့မွ လုပ္ေလ့ရွိေသာအလုပ္မ်ိဳး ထုံစံကဲ့သုိ့မဟုတ္ၾကပါ။
သူတုိ့ကုိ ပေလာင္အစစ္မ်ားဟု သူတုိ့ကုိယ္တုိင္ အသိအမွတ္ျပဳၾကပါသည္။ မိမိ၏ရြာမ်ားထဲတြင္
ေသခ်ာေသာ အေရးအတြက္တစ္ခုျဖင့္ မ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းျပီး ခြဲျခားထားၾကပါသည္။ထုိအျပင္
သူတုိ့၏ ၀တ္စုံမ်ား ကြဲျပားျခားပါသည္။ ၾကည့္ရတာကေတာ့ သူတုိ့သည္ တူညီေသာ၀တ္စုံ အေတာ္အသင့္
ရွိပါသည္။
ကြမ္ဟယ္အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အတြင္းခံ၀တ္စုံမွာမူ
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ရည္ညြန္းထားပါသည္။ သူတုိ့သည္ ရွမ္းအက်ႌႏွင့္ ေခါင္းေပါင္း
ထည့္သြင္းထားပါသည္။ ထုိေခါင္းေပါင္းအျမဲတန္း အျပာေရာင္ႏွင့္အကြက္ပါေသာ အျဖဴေရာင္ အ၀တ္အထည္
မ်ား ေရာစပ္ ထည့္ထားပါသည္။ မိန္းမ၀တ္ေျခပတ္သည္ မဲနယ္ အျပာေရာင္ ႏွင့္ ထုိဆင္ယင္မွဳစပ္လ်ဥ္း၍ ခ်မ္းသာေသာသူမ်ားက ၀တ္ဆင္ပါသည္။ ေငြခါးပတ္ျဖင့္
ခါးႏွင့္ရင္ဘတ္၌ ရစ္ပတ္ျပီး တစ္ခါတစ္ရံ ကတူလ္လူမ်ိဳးမ်ား၀တ္ဆင္ပုံႏွင့္ပုိ၍တူပါသည္။ ထုိဓေလ့ထုံစံမ်ားသည္ပေလာင္ေက်းရြာ အမ်ားဆုံးကဲ့သုိ့မဟုတ္ပဲ၊ရွမ္းမဟုုတ္ေသာ
သူမ်ားကုိ ေတြ႔ဆုံေသာအခါ ထုိသုူမ်ားက ျပည္စုံစြာ ဂရုျပဳဖုိ့ရန္ျဖစ္ပါသည္။
ထေယာင္ရုိင္မ်ိဳးႏြယ္မ်ား (The Triaorai)
ထေယာင္ရုိင္ႏွင့္ေရြလီ မ်ိဳးႏြယ္မ်ားသည္ အမည္ႏွစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ မ်ိဳးႏြယ္စုျဖစ္သည္။ထုိကဲ့သုိ့
မ်ိဳးႏြယ္ခြဲျခားျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားသည္ ယခု ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။ထုိပေလာင္မ်ားသည္
ဆုိဒါင္ပေလာင္ဟု ေခၚပါသည္။ အမွန္အတုိင္း ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ ပေလးလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ပေလးမ်ိဳးႏြယ္အဓိက
အုပ္စုႏွစ္ခုတုိထံမွ ၀တ္စုံသိသာထင္ရွားေအာင္ ၀တ္ၾကပါသည္။ သူတုိ့သည္ ေတာင္ကုန္းမွ အေရွ႔ဖက္နမ္႔ဆန္ႏွင့္
နီးကပ္စြာ အေျခခ်ေနထုိင္ခဲ႔ျပီး ေျမာက္ပုိင္းဘက္ေတာင္ေၾကာ တစ္ေလ်ာက္နမ့္ဆန္ ျမိဳ့အထိ
သူတုိ့၏ ေက်းရြာ အၾကီးအကဲ မ်ားက အထက္ႏွင့္ေအာက္ျဖင့္ေသာ မန္းလြယ္ ေက်းရြာ မ်ားႏွင့္နမ့္လင္ျဖစ္လာၾကပါသည္။
မ်ိဳးႏြယ္မ်ားသည္စုစုေပါင္း တစ္ေထာင္ေအာက္မေလ်ာ့ေသာ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ခ်မ္းသာေသာသူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
အေကာင္းဆုံးေသာ လက္ဖက္ေျခာက္ထြက္ရွိေသာေဒသမ်ားကာ
ေတာင္ပုိင္နယ္ ႏွင့္ မန္းလြယ္ေက်းရြာ တုိ့မွထြက္ၾကပါသည္။( လက္ဖက္စုိးအေကာင္းဆုံးထြက္ေသာေနရာသည္
ဇယန္းေက်းရြာျဖစ္သည္)သူတုိ့သည္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ျခင္းမ်ား ႏွင့္ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထုိေၾကာင့္
မ်ိဳးႏြယ္မ်ား၏အဖြဲ့၀င္မ်ားကုိ ခ်ဲ႔ထြင္း၍ သူတုိ့၏ အထက္တန္းစားမင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ မ်ား၏
ေရွးက်ရုိးရာ၀တ္စားဆင္ယင္မွဳမွာ အေနာက္ပုိင္းေက်းရြာ၀န္းက်င္းေနထုိင္ေသာကတူမ်ိဳးႏြယ္မ်ားအား
၀တ္ဆင္ပုံႏွင့္ဆင္တူပါသည္။
တစ္ခုတည္ေသာ ထေယာင္ရုိင္မ်ိဳးႏြယ္၏အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ
ၾကိီမားေသာဓေလ့ ပုံေဖာ္ျပခ်က္ကား ေခါင္းေပါငး္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိေခါင္းေပါငး္မ်ားသည္ ကတူလ္ႏွင့္ေတာင္မ တုိ႔၏ ၾကားတြင္ ေခါင္းေပါငး္ ကဲ့သုိ႔ ခ်ီးမြမ္းေဖာ္ျပသည္ဟု
ျဖစ္နုိ္င္ေခ်ရွိပါသည္။
ထေယာင္ရုိင္ တုိ႔၏ ေခါင္းေပါငး္သည္
ကတူလ္တုိ့ထက္ တစ္ေပေလာက္တုိး၍ အခ်ိဳးအစား က်ဥ္းပါသည္။ ထုိေခါင္းေပါင္းသည္ ျခံဳထည္းအပုိင္းႏွင့္
အကန္႔မ်ိဳးစုံးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာအရာႏွင့္ ဤအတုိင္းပင္ ျပဳလုပ္ထားသည္။ သုိ့ေသာ္ျငားလည္း
ခ်ည္ထည္ (သုိ့မဟုတ္ )ခ်ည္ကတၱီပါ မပါ၀င္ပါ။ ထုိေနာက္ တံေတာင္ဆစ္ခ်ိဳး( သုိ့မဟုတ္) ေျမြလိမ္ေကာက္ အထက္၏ အဆုံးပုိင္းတြင္ စိန္မ်ားႏွင့္ ပါ၀င္ေအာင္ခ်ဳပ္လုပ္ျပီး ၀တ္ဆင္ၾကပါသည္။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစကားမူ အမွတ္မထင္ေသာ ေစာင့္ၾကည့္ေသာသူမ်ားအား အံ့အားအထူး သင့္ေစပါသည္။ ထုိအ၀တ္အစားမ်ားတြင္ သတိထားမိနုိင္ေသာ
အရာမ်ားကုိ ေတြ႔ျမင္ေသာအခါမွာ အရြယ္အစားရွည္ေသာ အျခားပေလာင္ေခါင္းေပါင္းမ်ားထက္ ေတာက္ပေသာ
ေထာင္မွန္ပုံစံ၀တ္ရုံ ေခါင္းေပါင္းသည္ ႏြားသတ္သမား
၏အ၀တ္ျဖစ္ေသာ အျပာေရာင္ခ်ည္ထည္ အရြယ္အစားအသိီးသီးမွာ
ဗဟုိခ်က္မအထိ တန္ဆာဆင္ ျပီး ေတာက္ပေသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳ
ႏွင့္ ဆန့္က်င္လ်က္ နီရဲေသာ အ၀တ္ႏွင့္ အထက္တစ္စိတ္တစ္ပုိင္း မဲနယ္ေရာင္ ရွိျပီး ေအာက္ပုိင္းမွာမူ
အျဖဴေရာင္ျဖစ္သည္။ ဆင္တူေသာ အျပာေရာင္ မွာ လုံခ်ည္ ေရာင္ျဖစ္ပါသည္။ ဤ အေၾကာင္းျပခ်က္သည္
အရင္ စာပုိဒ္ကုိ အျပာေရာင္ႏွင့္အနီေရာင္အစင္းမ်ား ပေလးလူမ်ိဳးမ်ားအားလုံးတုိ႔၏ လုံခ်ည္ အျဖစ္ ရည္ညြန္းသည္။ သုိ့ေသာ္ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ
လွပေသာအေရာင္မ်ားႏွင့္ ပေလးလုံခ်ည္ မ်ား မဟုတ္ေသးေပ။ေခါင္းေပါငး္၏ေအာက္တြင္ အနက္ေရာင္ဦးထုပ္အေသးစားတစ္ခု
ကတူလ္မ်ိဳးကဲ့သုိ့ ( Mawmi) တင္းက်ပ္စြာ ၀တ္ဆင္ထားသည္။
မည့္သုိ့ျဖစ္ေစကာမူ ထုိေခါင္းေပါင္းကုိ ေငြထည္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ၀န္းက်င္း ပတ္လည္တြင္
တန္ဆာဆင္ျခင္းမျပဳပါ။ ထုိေခါင္းျခဳံထည္သည္ နဖူးအထိဖုံးထားျပီး ေခါင္းစြပ္မ်က္ႏွာဖုံးေအာက္တြင္
ျမင္ေတြ့နုိင္ပါသည္။ အက်ႌသည္ခါးအထက္တြင္တိုျပးီ၊ မဲနက္ေရာင္အရာ၀တၳဳကုိ အျပာေရာင္၊အနက္ေရာင္၊ခရမ္းေရာင္မ်ားႏွင့္သုိးေမြးကတၱီပါခ်ည္ထည္ျဖင့္ပု၀ါထည္မ်ား၀တ္ဆင္ထားသည္။
ခႏၶာကုိယ္တစ္ခုလုံးပတ္ေလာက္ေအာင္
ခ်ဳပ္ထားျပီး ပေလးမ်ား၀တ္ဆင္ထားသကဲ့သုိ႔ ခါးမွာ ၾကိမ္ (သုိ့မဟုတ္) ၀ါးျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ
ခါးၾကိဴးကြင္းမ်ား ကုိလည္း တစ္ခုလုံး၏ေရွ့ခါးစည္းဖုံး ၾကမ္းေထာ္ေသာ အ၀တ္ျဖဴႏွင့္အတူ
အလ်ားတစ္ေလ်ာက္ အနီေရာင္အစင္းပါး၍ ေရွခါးစည္းကုိ
ဖုံးထားပါသည္။
လက္္ေကာက္
ႏွစ္ ခုစလုံး ကုိ (Kyengthi) ကယန္သီး (Kangkyaw) ကန့္ေကာ္တုိ့သည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ၀တ္စုံမ်ားျပည္႔စုံစြာ ျဖစ္ဖုိ့အျဖည့္ခံပစၥည္းတန္ဆာအလွမ်ားျဖစ္ၾက ပါသည္။
နားအဆင္းတန္ဆာမ်ားကုိမူ အ၀ုိင္းပုံစံမ်ားျဖင့္
၀တ္ဆင္ေလ့ရွိပါသည္။ နားကပ္ပုံစံ ေငြထည္အရွည္မဟုတ္ေပ။ “ ခရာ ’’ တကယ့္ပေလးအမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္အတူပုံမွန္အားျဖင့္သူမ၏
နားပန္ ညြတ္ျပးီ ၀တ္ဆင္ထားၾက ပါသည္။ ကဂ်ိန္((Kajoong)ေျခပတ္မ်ားသည္ ေအာက္ပုိင္း တြင္
ဓေလ့ရုိးရာအျဖစ္ျပည့္စုံလွပါသည္။
No comments:
Post a Comment