လူတစ္မ်ိဳး၏ ယဥ္ေက်းမွဳ၊ဓေလ့ထုံးစံမ်ားကုိလူတစ္မ်ိဳးကသိဖုိ႔လုိပါသည္။သိထားလ်ွင္၊က်ဴးေက်ာ္မွားယြင္းမွဳမ်ားမျဖစ္နုိင္ဘဲ၊ကူးလူးဆက္ဆံမွဳလြယ္ကူ၍ ခ်စ္ၾကည္ေရး တည္ျမဲနုိင္ပါသည္။(စာေရးဆရာဒဂုဏ္နတ္ရွင္)ရွမ္းျပည္ေၾကးမုံစာအုပ္မွ

Popular Posts

တအာင္းဘာသာတရားေတာ္


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Friday, April 9, 2010

အခန္း(၃)

-
ေတာင္၌ပင္ နတ္ျဖစ္သည္။ နတ္ကြန္းႏွင့္ထားကာ ပေလာင္အႏြယ္ဝင္တို႔၏ အစဥ္အဆက္ကိုးကြယ္လာ
ၾကေၾကာင္း သက္ႀကီး႐ြယ္ အုိမ်ားထံမွ မွတ္သားရေပသည္။

လြယ္ဆိုင္ေတာင္႐ွိေမာရိယဥေဒါင္းမင္းလိုဏူ

ဥေဒါင္းဂူႏွင့္ ပတ္သက္ရာတြင္ ပေလာင္လူမ်ိဳးတို႔က ေ႐ွးေဟာင္းယုံၾကည္ခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း
ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားအေလာင္း ''ေမာရိယ'' ဥေဒါင္းမင္းျဖစ္ေတာ္မူစဥ္အခါက ေက်ာက္ဂူအတြင္းမွာ
အိပ္တန္းတက္ၿပီး နမၼတူေဘာ္တြင္းအရပ္မ်ားတြင္ က်က္စားၿပီး၊ အညစ္အေၾကးစြန္႕ခ်ရာ ထုိအညစ္အေၾကး
မ်ားကပင္ေ႐ႊ၊ ေငြ၊ ေၾကး၊ ခဲ အစ႐ွိေသာရတနာအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနသည္ဟု အခ်ိဳ႕ကယုံၾကည္ေျပာဆိုေနၾကသည္။
ေမာရိယဥေဒါင္းမင္းအိပ္တန္းတက္ၿပီး နံနက္ခ်ိန္ '' ဥေဒတယံ'' ညေနခ်ိန္ ''အေပတယံ'' က်ဴးရင့္
ၿပီးေအာင္းေနသည့္ ဂူကိုအထူးတလည္မြမ္းမံထားသည္။ ဥေဒါင္းမ်ားကိုေတြ႕လွ်င္လည္း အ႐ိုအေသျပဳ
ၾကေပသည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ဥေဒါင္းပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ခဲ့ေသာ္ ေတာေတာင္အႏွံ ၾကားရာ အရပ္က
တစ္ေယာက္မက်န္လာေရာက္ၿပီး နားကြဲလုမတက္ ဟစ္ေအာ္ေငါက္ငမ္းၾကသည္။ ပစ္ခတ္ေသာသူမ်ား
ကိုလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျပစ္တင္ေျပာဆိုေရ႐ြတ္ၾကသည္။ ထိုဥေဒါင္းပစ္သတ္ေသာသူမ်ားကိုလည္း ႐ြာတိုင္းက
ဆက္ဆံျခင္း အလ်ဥ္းမျပဳေတာ့ေပ။
လြြယ္ဆိုိုင္ဘုရားႏွင့့္္္ ေ႐ႊဥႊဥေဒါင္း္းဂူူတာကလြတ္

နတ္ကြန္းဘြဲြဲ႕ဲ႕ေတးထပ္

ျမတ္လြယ္ဆိုင္၊ ေသလာမင္း၊ ေစျဖားလင္းလိႈင္းဆူ၊ ေျမပထဗ်ာ၊ ႏိုင္ဇဗၺဴ၊ ၿပိဳင္မတူ႐ွား၊ တပါးမဏိ၊
ေလာင္းစည္သူ၊ ေၾကာင္းၾကည္ျဖဴ၊ ေခတၱခံစား၊ ပတၱျမားေျမရတနာ၊ ေ႐ႊနံသာ႐ုပ္ပြား၊ ေသလာဇံ၊
လက္ဖက္မ်ားကိုေတာ့၊ သနားတဲ့ဌာေန၊ ပေဝႆဏီ၊ ေဖြစီလိႈင္းရင္ျဖင့္၊ ေစတီသမိုင္း၊ အေသာကပုေည၊
တာေမာင့္ငိုင့္၊ အေၾကာင္းအေျခ၊ ေလာင္းမရေမ၊ ေ႐ႊဥေဒါင္းငယ္က၊ ေနေစာင္းရင္ေတာ့၊ '' အေပတယံ''၊
က်ဴးတဲ့ဌာနံ၊ တာကလြတ္နတ္ကြန္းစံကို၊ မျပတ္လြမ္းရန္၊ တည္ထားလို႔ေလ။
(ဦးဘသန္း)

တာပလိနိန္(္(ေခၚ) ''ပူဖူဖ''

နမ့္ဆန္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေနထိုင္ၾကေသာလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ပေလာင္ဘာသာအားျဖင့္
''တာပလိန္''၊ တာ-အဖိုး၊ ပလိန္-မိုးေကာင္းကင္၊ မိုးေကာင္းကင္မွ အဖိုးေခၚေသာပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ေတာင္ပိုင္နယ္
(သို႔မဟုတ္) နမ့္ဆန္ၿမိဳ႕နယ္တြင္႐ွိပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္ေနအိမ္မွာ အေတာ္သပ္ရပ္ခမ္းနားထည္ဝါစြာၿပီး၊
အိမ္ဦးခန္းေဆာင္မႀကီးတြင္ ပိတ္ျဖဴဗိတာန္ မ်က္ႏွာက်က္ႏွင့္ ၾကက္လွ်ာအနားၿမိတ္စမ်ားခ်ထားၿပီး၊

- ၄ -

တကဲရာဇပလႅင္၊ ထီးျဖဴေငြသားမကိုဋ္၊ မကိုဋ္ျဖဴမွစၿပီး အေဆာင္အေယာင္မ်ားပါ႐ွိပါသည္။
ေ႐ႊပေလာင္ေငြပေလာင္တုိ႕ကႏွစ္စဥ္ ေၾကး၊ အဝတ္အထည္၊ စားဖြယ္၊ ေသာက္ဖြယ္၊ အနည္းအမ်ား
တို႔ႏွင့္လာေရာက္ကန္ေတာ့ေလ့႐ွိၾကပါသည္။ ထိုေတာင္ပိုင္နယ္ကို ေဘးအႏၲရာယ္ကင္း႐ွင္းေစရန္ႏွင့္
အသီးအႏွံမ်ားဖြံၿဖိဳးေစၿပီး လက္ဖက္စို၊ လက္ဖက္ေျခာက္အထြက္မ်ားၿပီး၊ ေစ်းေကာင္းရႏိုင္ရန္အတြက္
''ပလြဲေလာင္ၿပီ'' နတ္ေတာ္လတြင္ နတ္ပူေဇာ္ပသပြဲ၊ ဗလိနတ္စာေကြ်းပြဲကို တာဝန္ယူကာဆုေတာင္းေပးရေလ
သည္။ ¤င္းတာပလိန္(ေခၚ)ပူဖ ကြယ္လြန္လွ်င္ သူ၏မ်ိဳး႐ုိးအဆက္အႏြယ္ထဲမွ အသက္ႀကီးသူကို
တင္ေျမႇာက္ရသည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ ¤င္း၏ေျခေထာက္ႏွင့္ ေျမႀကီးမထိရ။ ထိမိလွ်င္သားရဲတိရိစၧာန္ထူေျပာၿပီး၊
မိုးေလဝသမမွန္၊ ေကာက္ပဲသီးႏွံ ဆြံအၿပီး လက္ဖက္အထြက္နည္း ေစ်းေကာင္းမရပဲျဖစ္တက္ပါသည္။

႐ွင္ျပဳအလွဴမဂၤလာ

ပေလာင္လူမ်ိဳးတို႔သည္ ေက်းလက္ေဒသတြင္ ႐ွင္မျပဳရေသးေသာ ေယာက္်ားမ်ားသာသနာ့
အေမြခံ႐ွင္ရဟန္းမျပဳရလွ်င္ လူရာမဝင္ဟုအယူအဆ႐ွိပါသည္။ အသက္ (၁၄) ႏွစ္ေက်ာ္႐ွိေသာ
ေယာက္်ားကေလးတိုင္း ႐ွင္ျပဳဘူးသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ မိမဲ့ဖမဲ့ (သို႔မဟုတ္) အလြန္ခ်ိဳ႕တဲ့ႏြမ္းပါးေသာ
သားေယာက္်ားျဖစ္ေစကာမူ ႐ွင္ျပဳဘူးသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထိုမိမဲ့ဖမဲ့ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ သားေယာက္်ား
ကေလးမ်ားကို ႐ြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးထံတြင္ ပေလာင္ေဝါဟာရအားျဖင့္ ''ကပီ''
ေက်ာင္းသားအျဖစ္ အပ္ႏွံထားေလ့႐ွိသည္။ အသက္ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေသာအခါ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္က
ထိုကေလးငယ္မ်ားကို ႐ွင္ျပဳေပးရန္ႏွင့္ ႐ွင္ဒါယကာ႐ွာလွ်င္ အလြယ္တကူပင္ ရပ္႐ြာမွ ဝိုင္းဝန္းတာဝန္ယူ
တတ္ၾကေပသည္။ အသက္ငယ္႐ြယ္သူမ်ားကို သကၤန္းေတာင္း၊ ပုတီးစိပ္၊ လိင္ဆယ္ပါး၊ ဒဏ္ဆယ္ပါး၊
ေသခိယ႐ွင္က်င့္ဝတ္မ်ားကို မသင္ၾကားရေသာသူမ်ားႏွင့္ သရဏဂုံမပီသေသးေသာသူမ်ားအား ဆရာေတာ္
ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ကိုရင္ဝတ္ေပးျခင္းအလ်ဥ္းမျပဳၾကေပ။
႐ွင္ျပဳေသာအခါ၊ ႐ွင္ေလာင္းအပါး (၁ဝ) မွ (၅ဝ) ေက်ာ္အထိစုေပါင္းၿပီး၊ အနည္းဆုံးပြဲသုံးရက္ခံကာ
ဧည့္ခံေကြ်းေမြးကာအလွဴပြဲသဘင္ကို ႐ြာလုံးကြ်တ္ဆင္ႏႊဲၾကပါသည္။ အလွဴမ႑ပ္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္
ဘုန္းေတာ္ႀကီးပရဝုဏ္းအတြင္း ေဆာက္လုပ္တတ္ၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕အရပ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္
ပရဝုဏ္းအတြင္းမွာ အလွဴမ႑ပ္အတြက္ အသုံးျပဳရန္ျပည္မကဲ့သို႔ ဇရပ္ႀကီးမ်ားအသင့္ေဆာက္လုပ္
လွဴဒါန္းထားၾကေပသည္။ ထိုဇရပ္ႀကီးမ်ားကို တင့္တယ္လွပေအာင္ ပန္းဆြဲ၊ ၾကာယပ္၊ ရာဇမတ္တို႔ျဖင့္
တန္ဆာဆင္ယင္ကာ ႐ွင္ျပဳအလွဴမဂၤလာပြဲဆင္ယင္က်င္းပၾကပါသည္။ ႐ွင္ေလာင္းမ်ားကို ျပည္မႀကီးကဲ့သို႔ပင္
မင္းညီမင္းသား၊ အေဆာင္အေယာင္အဝတ္အစားမ်ား ဆင္ယင္ေပးေလ့႐ွိပါသည္။ ႐ွင္ေလာင္းလွည့္မ်ား
ေသာအားျဖင့္ ျပည္မႀကီးႏွင့္တူပါသည္။

No comments: