ရွမ္းလူမ်ိဳးအိမ္ကဲ့သုိ႔
မိသားစုမ်ားလာေသာအခါ အိမ္ကရွည္ေအာင္ ေဆာက္ထားၾကပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံအားျဖင့္ ေပ တစ္ရာ
၀န္းက်င္းေလာက္ တည္ေဆာက္ၾကပါသည္။ ထုိအိမ္ရွည္ တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ ေတာင္ေပၚတြင္ အိမ္ေဆာက္ဖုိ႔
ေနရာရွားေဖြရန္ ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ မိသားစု စုေပါင္းတည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္နုိင္ပါသည္။
ထုိအိမ္သည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာမိသားစုႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားအတူ ေနထုိင္ဖုိ႔ ေသခ်ာေအာင္ မေလ့လာမစီစစ္ခဲ့ပါ။ သုိ႔မဟုတ္ ထုိအဆက္အသြယ္မ်ား အဆင္ေျပမွဳတစ္ခုသာျဖစ္နုိင္ပါမလား။
သူတုိ႔ိအိမ္သည္ ကန့္လန္ျဖတ္ျဖင့္ အျမဲခြဲျခားထားပါသည္။ ထုိေနာက္ အခန္းမ်ား ကုိ မွ်တစြာ
ဖြဲ႔ထားၾကပါသည္။ အိမ္၏ေျမညီထပ္တြင္မူ တစ္ခါတစ္ရံသာအသုံးျပဳၾကပါသည္။ စပါးမ်ားသုိေလွာင္ဖုိ့ရန္သာျဖစ္ၾကပါသည္။
သုိ့ေသာ္လည္း ထင္းမ်ား ႏွင့္ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ထားေကာင္း ထားပါလိမ့္မည္။
ပေလာင္အမ်ိဳးသမီမ်ားသည္ သာမာန္ေန႔စဥ္၀တ္ဆင္ေသာ၀တ္စုံကား
မဲျပာေရာင္ျဖင့္ ျဖတ္ထားေသာ အက်ႌ ႏွင့္လုံခ်ည္(ထဘီ) ေျခပတ္အျပာေရာင္မ်ားျဖင့္ ၀တ္ဆင္ထားၾကပါသည္။ ၀တ္စုံအျပည္အစုံကုိမူ အေရာင္ပုိမုိ၍ ေတာက္ပပါသည္။ ၾကီးေသာေခါင္းျခဳံထည္ကုိလည္း ၀တ္ဆင္ထားပါသည္။ ေခါင္းကေန ေနာက္ေက်ာဖက္ အထိ ႏွင့္ ပခုံးမ်ား အေပၚထိေရာက္ေအာင္ ၀တ္ဆင္ထားပါသည္။ အလွဆင္ထာသည့္အနားသတ္၏အေရာင္မွာ
အျဖဴေရာင္ႏွင့္ အျပာေရာင္၊နီျမန္းေသာ အစိတ္အပုိင္းႏွင့္
ခ်ည္ထည္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ျခံဳထည္အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဘာင္ဘီသုိင္းေသာၾကိဳးႏွင့္သာမာန္
လုိက္ဖက္ေအာင္ ေသာအေရာင္မွာ မိီးခုိးေရာင္ျဖစ္ပါသည္။ ေငြနားကပ္ႏွင့္ လက္ေကာက္မ်ားသည္
အဆင္တန္ဆာမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ နားကပ္မ်ား အထူးဆင္ယင္ၾကျပီး မည္သုိ႔ေစကာမူ သိရသေလာက္ေတာ့ အခ်ိဳေသာ ၀တ္စုံမ်ား
အကန့္အသတ္ထားပါသည္။ အမ်ိဳးသမီးၾကီးမ်ားထက္ ကေလးမ်ားက ပုိ၍ ၀တ္ဆင္ၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း
ေစာ္ဘြားကေတာ္မ်ားသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးမ်ား ၀တ္ဆင္ေလ့ရွိၾကပါသည္။ ခါးပတ္ကြင္း မ်ားကား အမဲေရာင္မ်ား
ျဖင့္ အေရာင္တင္ဆီ ျဖင့္၀ါးႏွင့္ ကခ်င္လူမ်ိဳးကဲ့သုိ႔
ပုံစံတူစာရုိက္တူ ျပဳလုပ္ထားပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေျဗာင္အေရာင္ႏွင့္ေငြေစ့ျဖင့္ (ဒဂါၤျပား)တန္ဆာဆင္သည္။ အခ်ိဳ႔ေသာအမ်ိဳးမ်ားသည္
ထုိကဲ့သုိ႔မ၀တ္ဆင္ၾကပါ။
သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သူတုိ႔သည္
အဆင္မေျပၾကပါ။ (သုိ႔မဟုတ္) မ်ိဳးႏြယ္မ်ားသေကၤတျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ရည္ညြန္းထားသည္ ဟု မေသခ်ာခဲ့ပါ။ ပေလးလူမ်ိဳးအမ်ိဳးသမီးမ်ား ေခါင္းျခံဳထည္မ်ားကုိမူ
အျဖဴေရာင္ တစ္ခုသည္သာ ျဖစ္ၾကပါသည္။ မဲျပာေသာအက်ႌ ႏွင့္အတူ အလ်ားလုိက္အစင္းေရာင္မ်ားႏွင့္
အနီေရာင္၊အျပာေရာင္ မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
ရူမုိင္၏ဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာအရ ေလးစားအားေပးသူမ်ားက ေပးပုိ႔ေသာစာမ်ားကုိ တရား၀င္အားျဖင့္သူ၏
ခ်ိန္ဆုိခ်က္မွ လက္ခံၾကပါသည္။ ထုိေနာက္ ရုံးထဲမွာသူ ရွိေနသည့္ကာလပတ္လုံး ႏွင့္ သူ၏အလုပ္ကုိ
ႏွစ္ေထာင္းအားရမွဳ ကုိ ေပးစြမ္းနုိင္ပါသည္။ တစ္ႏွစ္တစ္ၾကိမ္ ေစာ္ဘြားထံမွ အသစ္တစ္ခုရရွိလာေသာ စာကုိ သူလက္ခံပါသည္။
ထုိႏွစ္ေထာင္းအားေပးမွဳမ်ားသည္ တန္ဖုိးၾကီးမာေသာ ရာထူးတံဆိပ္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ေဒသခံ
အေခၚအားျဖင့္ ေပါလမ္ (Paw Lan) ႏွင့္ လမ္မုိင္( Lam Moung)တုိ႔သည္ ေတာင္ပုိင္း၏ရုံးေတာ္အတြက္အသုံးျပဳၾကပါသည္။
ေရႊလီ၏အေနာက္ဖက္ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားတြင္ သတိမမူၾကေပ။ သိရသေလာက္ ေျပာရလ်ွင္၀လူမ်ိဳး၏ အိမ္နားနီးခ်င္း
အေနာက္ဖက္ပုိင္း ကိုသာ သတိမျပဳၾကေပ။
ရူမုိင္ ဓေလ့ထုံးတမ္း မ်ား မွတ္စု ၌ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္
( Mr, W.G. Wooster) မစၥတာ ဒဗလြီ၊ဂ်ီ ၀ူစတာ၏ သူ၏မွတ္စုမွ တစ္ယူသန္းျခင္းႏွင့္ ပါ၀င္ပတ္သတ္ေနၾကပါသည္။…. “ပေလာင္”
ဟူေသာ မူလနာမည္သည္ ဤကဲ့သုိ႔ ရွင္းျပေလ၏။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ထူးကဲေသာ ဘုရင္မ
တစ္ပါး ရွိခဲ့ေလ၏။ နန္ခမ္းလုံ( နန္ခမ္းရုန္)
(Nan Khan Long) သည္ တရုပ္ျပည္ တစ္ေနရာတြင္ ေနထုိင္ခဲ့ပါသည္။ ထုိေနာက္ သူမသည္ တန္းခုိးရွိသည္
ဟု ဆုိ၏။ သူမသည္ ေဖာင္စီးျပီး ခရီးထြက္ခဲ့သည္။ သူမအေရွ႔တြင္ ပင္ ေရရွိေအာင္ ဖန္းတီနုိင္သည္။
ထုိေၾကာင့္ သူမ ေရြးခ်ယ္ျပီးေသာ မည္သည့္အရပ္မ်က္ႏွာ ခရီးမ်ားကုိ မဆုိ ေရာက္နုိင္ပါသည္။
သူမသည္ ခရီးမ်ားထြက္ခဲ့ျပီးေနာက္ဆုံးတြင္ (Loi Hpra) “လြယ္ဖရာ”သုိ႔လာခဲ့ပါသည္။ ထုိ
လြယ္ဖလာသည္ ေတာင္ပုိင္း၌ရွိေသာ ၾကီးမားေသာေတာင္တန္ တစ္ခု၏ ဇယန္းၾကီးေက်းရြာ ၏ေျမာက္ဖက္တြင္
တည္ရွိပါသည္။ ထုိေနရာသည္ သူမ၏ ေဖာင္ဆုိက္ေရာက္ေသာ ေနရာျဖစ္ျပီး ေတာင္ပုိင္းေစာ္ဘြားထံ
သြားေရာက္လည္ပတ္ခဲ့ပါသည္။
No comments:
Post a Comment