ဤအခ်က္သည္ ဗမာ့လူမ်ိဳးထံမွ လြမ္းမုိးလာပါသည္။ အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ အမ်ိဳးသားထုံးတမ္းဓေလ့သည္ ေအာင္ဘာေလထီကဲ့သုိ႔
အခြင့္အလမ္း ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔မဟုတ္လ်ွင္ ဖြဲ႔စည္းပုံ
ရည္မွန္းခ်က္ ကင္းမဲ့ပုံေပၚပါသည္။ ထုိကိစၥ ျဖစ္ေပၚလာေသာအခါ ထုိညသည္ ထုိမိန္းကေလးကုိ
လာေရာက္ခုိးေျပးယူဖုိ႔ရန္အလုိငွား သူမအား ရက္စြဲ
တပ္ထားရပါသည္။ သူမလက္ခံထားျပီးေသာ ခ်စ္သူက သူ၏ ေဆြမ်ိဳးအိမ္သုိ႔ ေခၚေဆာင္သြားပါသည္။
ထုိေနာက္ မိန္းကေလး၏ အိမ္သုိ႔ သူမ၏ မိဘမ်ားအား ျပန္ေျပာျပပါသည္။
မိန္းကေလးသည္ ေယာက်ၤားကုိ လုိက္ဖုိ့မထြက္ခြာမွိီ
မိဘမ်ားအားရွင္းျပအသိေပးသည့္ပုံစံျဖင့္ ေဆးရြက္ႏွင့္ ဆန္အနည္းငယ္ ကုိ မိဘႏွစ္ပါး အတြက္ ကန္ေတာ့ခဲ့ျပီးကား အသိေပးခဲ့ျပီး ေယာက်ၤားေလးေနာက္သုိ႔
လုိက္သြားပါသည္။ လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္အတုိင္း သတုိးသား၏မိဘမ်ား က ေနာက္ေန႔တြင္ အကယ္လုိ႔
မသင္႔ေတာ္ ဘူး ဟု ထင္ခဲ့လွ်င္ ၾကီးမားေသာေၾကးမ်ားျဖင့္ (တင္ေတာင္းမွဳ) အလုိရွိပါသည္။
မိန္းကေလး မိဘမ်ားသည္ သူတုိ႔သမီးကုိ ေနရာလြဲျပီး ရွာေဖြပါသည္။ သတုိးသားမိဘမ်ား လာေရာက္
သူတုိ႔၏သမီးကုိ တရား၀င္ ေတာင္းဆုိသည့္ထိ အဆင္သင့္ျပင္ဆင္ထားပါသည္။ ထုိဟာသည္ မသက္ဆုိင္ေသာကိစၥ
မျပီးျပတ္ေသးေသာအခါ ေတြ႔ရန္ ထုိပြဲသည္ တားျမစ္နုိင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိန္းကေလး၏အိမ္လုပ္ငန္းမ်ား
အကူအညီ လုိအပ္ခဲ့ပါလ်ွင္ (သုိ႔မဟုတ္) သတုိးသားဖက္
ျဖစ္ေသာ ေယာက်ၤားကအသက္ငယ္ျပီး ဆင္းရဲခဲ့လ်ွင္ လက္ထက္ဖုိ႔ တားျမစ္နုိင္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ
လူပ်ိဳသည္ မိန္းကေလးသုံးၾကိမ္ထိမိန္းကအား လက္မထပ္ခင္ ခုိးၾကသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားလည္းရွိၾကပါသည္။ မည္သုိ႔ဆုိေစကာမူ ထုိဧည့္ခံပြဲကုိ မည္သူမွ် မတားျမစ္မကန္႔ကြက္ထားေပ။ ေက်းရြာအၾကီးအကဲမ်ားလည္း ပင့္ဖိတ္ခဲ့ပါသည္။ သူတုိ႔သည္
ထုိစုံတြဲကုိ ေကာင္းခ်ီၾသဘာမဂၤလာ ေပးသည္ဟု ဆုိပါသည္။ မိန္းကေလးဘက္ မိဘမ်ားကုိမူ မလုိအပ္ပါ။
သတုိးသမီးက သတုိးသားဖက္တုိ႔ေပရေသာ လက္ဖြဲ႔ပစၥည္းမ်ား လဲမလုိအပ္ပါ။
ထုိဓေလ့ထုံးတမ္းမ်ားသည္ သက္ေသအားျဖင့္
လက္ထပ္ျခင္း ၏ ကုိယ္ေတြ႔မွတ္တမ္အရ ဖမ္းဆီးသည္ ဟု ဆုိပါသည္။ ဥပမာ။ ။ ( Wale) ေ၀လ္မွာရွိေသာ ေက်းလက္ေတာေဒသ ဓေလ့ထုံးတမ္းထဲတြင္
ဇာစ္ျမစ္ကုိလုိက္ ရန္ စပါတာ( Sparta) ႏွင့္ ခရီေတ ( Crete) ကဲ့သုိ့ျဖစ္ပါသည္။ ႏွာ ၅၂၅
ပေလးလူမ်ိဳးမ်ား၏ ၾကားတြင္ ဥပေဒ ကြာျခားပါသည္။
ေယာက်ၤားေလးသည္ အိမ္ေထာင္ျပဳဖုိ႔ ရည္ရြယ္ထားလ်ွင္ သူ၏ သတုိးသမီးကုိ (တင္ေတာင္မည္႔)ေစ်းဆစ္ရသည္။
ထုိေနာက္သူမသည္ တစ္ရာ ရူပီ ႏွင့္ ငါးဆယ္ရူပီ
ေလာက္သာ ကုန္က်ေလ့ရွိပါသည္။ ေငြျဖင့္ျဖစ္ေစ၊
(သုိ႔မဟုတ္) ပစၥည္းျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုခု ျဖစ္ေစ ေပးနုိင္ပါသည္။ ပေလာင္လူမ်ိဳးမ်ား
ကြယ္လြန္ေသာအခါ အနီးစပ္ဆုံးေသာ မိသားစုႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းက လာေရာက္မွဳ မရွိခဲ့လ်ွင္
သူတုိ႔အား ခ်က္ခ်င္း အေၾကာင္းၾကားရပါသည္။ သူသည္ အသုဘ ကိစၥ လာေရာက္ေဆာင္ရြက္ရပါမည္။
လုိအပ္ေသာေငြေၾကးကုန္က်ခံေပးရပါသည္။ အသုဘအေလာင္းကုိ မည္မ်ွထားမည္ (သုိ႔မဟုတ္) အသုဘခ်မည္
ကုိ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ မရွိေပ။ သုိ႔ေသာ္ ေက်းရြာအၾကီးအကဲ က မည္မွ်ထားမည္၊ခ်ရမည္ကုိ ဆုံးျဖတ္ေပးပါသည္။
ေသဆုံးေသာပုဂၢိဳလ္၏ ေနာက္ဆုံးလကုန္ခါနီးတြင္
ေသဆုံးပါက အေလာင္းကုိခ်က္ခ်င္းပင္ ေျမခ်ရပါသည္။ သုိ႔မဟုတ္လ်ွင္ ေက်းရြာကုိ ခုိက္နုိင္သည္
၊ မေကာင္းက်ိဳးမ်ား က်ေရာက္တက္သည္၊ေက်းရြာမီးေလာင္တက္သည္ ၊ (သုိ႔မဟုတ္) ကပ္ေရာဂါ နွင့္
လူသတ္မွဳခင္းမ်ားျဖစ္နုိင္သည္ ဟု ပေလာင္လူမ်ိဳးမ်ား
ယုံၾကည္ၾက ပါသည္။ အေလာင္းေကာင္း ရွိေနသည့္ကာလပတ္လုံး ေက်းရြာထဲမွာ ရြာသူ၊ရြာသားမ်ား (သုိ႔မဟုတ္) အျခားေသာရြာသား၊သူမ်ား
အားလုံး ဧည့္ခံေက်ြးေမြးရပါသည္။ ရြာသားမ်ားသာ အေခါင္းတလား ကုိ ကူညီျပီး ျပဳလုပ္ေပးပါသည္။
ေျမၾကီး ကုိ က်င္းတူေပးပါသည္။ ေျမၾကီး ေလးေပးခန္႔ နက္ေအာင္တူးရပါသည္။ အေလာင္း၏ေခါင္းကုိ
ရြာဖက္သုိ႔ တစ္ေပအကြာတြင္ ထားပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာနုိင္ငံအမ်ားထဲတြင္ ဘုန္းၾကီးေတာ္မ်ား၏
ရုပ္ကလာပ္ကုိမူ မီးျဖင့္ပူေဇာ္ၾကပါသည္။ ထုိအျပင္ ေစာ္ဘြား ႏွင့္ မိသားစုမ်ားလည္း မီးျဖင့္
သၿဂိဳလ္ၾကပါသည္။
ပေလာင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာကုိ ထက္သန္စြာ
ကုိးကြယ္ေသာလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔သည္ နတ္ကုိ လည္းယုံၾကည္ၾကပါသည္။
နတ္သည္သစ္ပင္ၾကီးထဲတြင္ ေနထုိင္သည္။ ေတာင္ကုန္းေပၚ၊ေက်ာက္တုံးၾကီးမ်ား (သုိ႔မဟုတ္)ထင္ရွာေသာ
သဘာ၀လကၡဏာမ်ားကဲ့သုိ႔တည္း။ နတ္ထီး၊နတ္မ မ်ားရွိၾကပါသည္။ သူတုိ႔အားလုံး နာမည္ကုိယ္စီရွိၾကသည္။
တန္ခုိးအၾကီးဆုံးေသာနတ္သည္ လြယ္ဆုိင္ေတာင္ေပၚ ေနထုိင္ပါသည္။ “ တာကလု” ဟု ေခၚပါသည္။
ဤေနရာတြင္ အမ်ားဆုံးေသာ အျခားေသာမွတ္စုမ်ားမွာ “ Taru –rheng” တာရု ရုိင္ သည္ ဇယန္းၾကီးေက်း၏ေစတီေတာ္အမ်ား
အနီးတြင္ ေနထုိင္ေသာနတ္ျဖစ္ပါသည္။ ( Peng
Mong) ပန္မုံနတ္သည္ ေတာေတာင္ထူထပ္ေသာ ဇယန္းၾကီးေက်းရြာ အနီး အေနာက္ဖက္ ၏အၾကီးဆုံးေတာင္တြင္
အျမဲေနေလ့ရွိပါသည္။(တာကလြတ္) “တာခူေလာင္”နတ္သည္ ဘုရားၾကီး၏ေရွးေဟာင္းေစတီအပ်က္ေနရာတြင္ေနထုိင္ေလ့ရွိပါသည္။
( သို႔မဟုတ္) ဆဲလန္ေက်းရြာ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစကာမူ
သူသည္မ်ားစြာ ဥေပကၡာအျပဳခံရျပီး သူကုိယ္တုိင္ အရုိအေသေပးဖုိ႔ရန္ ေတာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ
နမ့္ဆန္ျမိဳ႔၏အေရွ႔ဂိတ္တြင္ ေစာ္ဘြား၏ ေဟာ္ေတာ္(နန္းေတာ္) ကုိ သူအား ပင့္ဖိတ္ခဲ့ပါသည္။
လြယ္နမ့္နတ္သည္ မုိးမိတ္ျမိဳ႔ေတာင္အနီးတြင္ေနထုိင္ပါသည္။
ထုိအျပင္ နတ္မ်ားစြာ ရွိပါေသးသည္။ ႏွာ ၅၂၆။
ေတာ္သလင္းလ (စက္တင္ဘာမွေအာက္တုိဘာလအထိ)
နမ့္ဆန္ျမိဳ႔ေတာ္တြင္ ရုိးရာနတ္ပြဲစည္းကား သုိက္ျမိဳက္စြာ ဒမဒ ေစာ္ဘြားၾကီးက ဦးေဆာင္၍
ႏွစ္စဥ္က်င္းပပါသည္။ “ဒမဒ ”ေစာ္ဘြား နတ္၏ရုိးရာအေမြးဆက္ခံေသာ
နတ္ဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ သူသည္ အသက္ၾကီးေသာ လူႏွစ္ေယာက္အကူခန့္အပ္ထားပါသည္။ တာ၀ုိင္ေလာင္
နွင္ ေဆရုိင္ တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔သည္ ရူမုိင္မ်ိဳးႏြယ္တုိ႔၏ေခါင္းေဆာင္(သုိ႔မဟုတ္)
ထုိမိသားစုနာမည္ မ်ားကုိ ခန္႔အပ္ထားပါသည္။ အထူး ရက္စြဲ မ်ား ကုိမူ အခါေပးေဗဒင္ဆရာ တြက္ခ်က္ေပးပါသည္။
ထုိရက္စြာမ်ား အခါေပးေဗဒင္ဆရာမ်ားက ေသခ်ာတြက္ျပီးေသာအခါ “ဒမဒ ”ေစာ္ဘြားၾကီး က တာ၀ုိင္ေလာင္
ႏွင္ေဆရုိင္တုိ့ကုိ နတ္ပြဲ က်င္းပဖုိ႔ရန္ စနစ္တက် သတ္မွတ္ေပးပါသည္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္
အရင္ ေန႔စြဲသတ္မွတ္ရန္ ၾကိဳတင္လုပ္ရပါသည္ ။ “ “ဒမဒ” ေစာ္ဘြားေဟာ္ေတာ္ကုိ သန္႔ရွင္းေရး
လုပ္ေဆာင္ရပါသည္။ ကန္႔လန့္ကာႏွင့္ မ်ားခ်ိတ္္ဆြဲထားရပါသည္။ ဖ်ားမ်ား ျဖန္႔ခင္းထားျခင္း၊
နတ္ေဟာ္မ်ား စကၠဴမ်ားကပ္ျခင္း၊ နတ္ေဟာ္မ်ားျပင္ဆင္ျခင္းစသည္ ျပဳလုပ္ရပါသည္။
No comments:
Post a Comment