လူတစ္မ်ိဳး၏ ယဥ္ေက်းမွဳ၊ဓေလ့ထုံးစံမ်ားကုိလူတစ္မ်ိဳးကသိဖုိ႔လုိပါသည္။သိထားလ်ွင္၊က်ဴးေက်ာ္မွားယြင္းမွဳမ်ားမျဖစ္နုိင္ဘဲ၊ကူးလူးဆက္ဆံမွဳလြယ္ကူ၍ ခ်စ္ၾကည္ေရး တည္ျမဲနုိင္ပါသည္။(စာေရးဆရာဒဂုဏ္နတ္ရွင္)ရွမ္းျပည္ေၾကးမုံစာအုပ္မွ

Popular Posts

တအာင္းဘာသာတရားေတာ္


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Thursday, September 23, 2010

ကိုယ္ပြား လူ၀င္စားမ်ား
"လူသားမ်ား အိုမင္းလာေသာ္ ခႏၶာမေသ ဇီ၀ိန္မေႁခြေသးဘဲ သူ၏ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္က ခႏၶာသစ္သို႔ကပ္ၿပီး ၀င္စြဲ၍ လူသားအျဖစ္ ေမြးဖြားလာေလေၾကာင္း၊ အဘိုးအိုက သူ၏ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဥ္ ၀င္စားခဲ့ေသာ လူသားကေလးကို ခ်ီေပြ႕ထိန္းေက်ာင္းလ ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ မေသေသးသူ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားက လူ၀င္စား၍ ပဋိသေႏၶ လူသားအျဖစ္ ျပန္ျဖစ္လ်က္ရွိေၾကာင္း..." တို႔ကို အမ်ားအားျဖင့္ လက္ခံယံုၾကည္သူေတြ မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ဤအျဖစ္မ်ဳိးကို "သုတၱန္ေဒသနာမွာ ဒီဘ၀မွာ လူမေသေသးေသာ္လည္း အေၾကာင္းကံဆိုက္လာရင္ ပဋိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္ေပၚၿပီး လူသားကေလးအျဖစ္ ေမြးဖြားလာပါသည္" ဟု ပါရွိသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ "အဘိုးအိုက သူ၀င္စားခဲ့ေသာ (ပဋိသေႏၶ-ေမြးဖြားၿပီးေသာ) ေျမးငယ္ကေလးကို ျပန္၍ ခ်ီေပြ႕ယုယ ထိန္းေက်ာင္းေပးပါသည္" ဟူ၍ တခ်ဳိ႕ပညာရွင္မ်ားက ဆိုၾကပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ သိရွိသေလာက္ကေတာ့ "ဘုရားေဟာ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္တြင္ ကမၼ၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာမွ စုတိစိတ္က် ခႏၶာကုိယ္ ေသဆံုးခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး ပဋိသေႏၶစိတ္လည္း ကာလမျခားဘဲ ဆက္စပ္လ်က္ ျဖစ္ေပၚလာသည္၊ ဘ၀သစ္ ခႏၶာသစ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္" ဟူ၍သာ ျဖစ္ေနပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ မႏွံ႕စပ္ မကြၽမ္းက်င္ေသးေသာ ဉာဏ္ရွိေနသူ ကြၽန္ေတာ့္အား က်မ္းဂန္အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ေျဖၾကားရွင္းလင္း ေပးပါရန္
႐ိုေသေလးျမတ္စြာ အႏူးအညြတ္ ေလွ်ာက္ထားတင္ျပအပ္ပါသည္။ အေျဖကို ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းတြင္ ထည့္သြင္းေပးေစလိုပါသည္။
ေမာင္သိန္းဦး (ေခးနင္း) လား႐ိႈး-(ရွမ္း-ေျမာက္)
အထက္ပါေမးခြန္းစာသည္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၀၀၈-ေလာက္ကတည္းက ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းတုိက္သို႔ ေရာက္ရွိၿပီး စာေရးသူလက္ထဲသို႔ ကူးလာသည္မွာလည္းျကာလွေပၿပီ။ မေျဖဘဲထားမည္ဟုလည္း စိတ္ကူးမိပါသည္။ ေမးခြန္းရွင္ေမာင္သိန္းဦးသည္ ေျပာျပလာသူ (တခ်ဳိ႕ပညာရွင္) တို႔ကို "သုတၱန္ေဒသနာမွာ အေၾကာင္းဆုိက္လာလွ်င္ လူအိုႀကီးက မေသေသးဘဲ လူကေလးအျဖစ္ ပဋိသေႏၶျဖစ္ေၾကာင္း" ဆိုေလရာ "ဘယ္သုတၱန္နည္း"၊ "ဘယ္က်မ္းမွာပါသည့္ သုတၱန္နည္း"၊ "ဘယ္သူ႔အား ေဟာျပထားသည့္သုတၱန္နည္း"၊ "ေထရ၀ါဒပိဋကတ္လာ သုတၱန္လား"၊ "မဟာယာန ပိဋကတ္ေခၚ ၀ိဘာသာက်မ္းမ်ားႏွင့္ ေထြေထြရာရာ က်မ္းေတြထဲမွာပါသည့္ သုတၱန္လား" စသည္ျဖင့္ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ျပန္လည္ေမးစစ္သင့္ပါသည္။
ထိုသို႔ ေမးသင့္သည္ကို မေမးေသာေၾကာင့္ အားမလိုအားမရ ျဖစ္မိပါသည္။ ေျဖဆိုရန္လည္းလက္တြန္႔ေနမိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေမာင္သိန္းဦး၏စာထဲတြင္ "ထိုသို႔ ပဋိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္းကို လက္ခံယံုၾကည္သူေတြ မ်ားစြာရွိပါသည္" ဟူ၍လည္း ပါရွိေနျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျဖသင့္ေသာစာဟူ၍လည္း ယူဆရျပန္ပါသည္။ဤသို႔ျဖင့္ ေျဖရအံ့ေလာ-မေျဖဘဲထားရအံ့ေလာဟူ၍ ထားေနလိုက္ရာ တစ္လနီးပါးမွ်ပင္ ၾကာသြားပါသည္။ လိုရင္းအေျဖခ်ဳပ္မွာ-ေမာင္သိန္းဦး သိထားသည့္အတိုင္းသာ အမွန္ျဖစ္သည္။ သုတၱန္ႏွင္ အဘိဓမၼာတို႔သည္ အက်ဥ္းႏွင့္အက်ယ္မွ်သာ ကြာပါသည္။ အဘိဓမၼာတြင္ ခႏၶာကိုယ္၌ ျဖစ္ေပၚခ်ဳပ္ပ်က္သမွ် တရားစဥ္တို႔ကို အျပည့္အစံု၊ အႂကြင္းအက်န္မရွိ သိျမင္ေလာက္ေအာင္ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေဟာျပထားပါသည္။ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး တစ္ခုလံုး ျပသထားျခင္းႏွင့္ တူ၏။ သုတၱန္တြင္ကား တရားနာယူသူအေနျဖင့္ သိျမင္ႏိုင္ေလာက္သည့္ တကြက္ေကာင္း တစ္ခ်က္ေကာင္းတို႔ကို အထူးျပဳ၍ ထင္ရွားေအာင္ ေကာက္ႏႈတ္ဆြဲထုတ္ ေဟာျပထားသည္။ အကယ္ဒမီဆုရကြက္ကို ေရြးထုတ္ျပသျခင္းႏွင့္ တူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပည့္အစံုေဟာျပထားသည္ အဘိဓမၼာေဒသနာတို႔တြင္ မပါလွ်င္ မည္သည့္သုတၱန္မွာမွ ပါႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ တခ်ဳိ႕ပညာရွင္ဆိုသူတို႔က ေမာင္သိန္းဦးႏွင့္ ယံုလြယ္သူမ်ားကို လိမ္ေနၾကသည္ဟူ၍သာ သိမွတ္ၾကပါ။ ေနာင္အခါမွာ ေျပာလာလွ်င္ ျပန္၍ ေမးပါ။ က်မ္းစာအုပ္ကိုပါ ျပခုိင္းပါ။ ၎ကျပလွ်င္ က်မ္းအမည္၊ စာမ်က္ႏွာနံပါတ္၊ သုတ္အမည္ စသည္တို႔ကို မိတၱဴကူး၍ျဖစ္ေစ၊ ေရးကူး၍ျဖစ္ေစ မဂၢဇင္းတုိက္သို႔ ပို႔ေပးေစလိုပါသည္။ ဤကား လိုရင္းတည္း။ေမးခြန္းရွင္ ေမာင္သိန္းဦးက အထက္ပါအတိုင္း ေဟာျပလာသူတို႔ကို ပညာရွင္ဟူ၍ပင္ ထင္ထားရွာေသးသည္။ ေမာင္သိန္းဦးထင္သည့္အတိုင္း ပညာရွင္မ်ားမဟုတ္ေၾကာင္းကို ဆက္လက္ ရွင္းျပရပါဦးမည္။ ၎တို႔သည္ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာအမည္ခံ သာသနာဖ်က္ဂိုဏ္းႀကီးထဲက ပိဋကတ္ေဒသနာတို႔ကို ဖ်က္ဆီးေနၾကသူမ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ၾကပါသည္။
၎ဂိုဏ္းႀကီးကို တည္ေထာင္သူမွာ ဓမၼ၀ိဟာရီ ရွင္ဉာဏ-မိုးျပာ(အမည္ေပါင္း ၁၂-မ်ဳိးခန္႔ရွိသူ) ျဖစ္၍ ၁၉၈၃-ခုႏွစ္မွာ စတင္တည္ေထာင္သည္။ ယခုအခါ ဂိုဏ္းသက္တမ္း ၂၅-ႏွစ္ေက်ာ္ ရွိၿပီျဖစ္၍ ဂိုဏ္း၀င္မ်ားႏွင့္လက္ခံသူမ်ားလည္း မ်ားစြာရွိေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ၎ဂုိဏ္းႀကီးက ထုတ္ေ၀ထားသည့္ ခြင့္ျပဳခ်က္အမွတ္ မပါေသာစာအုပ္ေပါင္း ၆၀-ေက်ာ္တို႔တြင္လူ႔အျမင့္ဆံုး ဂုဏ္ရည္သိကၡာကို ေပးစြမ္းႏိုင္ေသာ အသိအျမင္ (ဥတၱရိမႏုႆဓမၼဒႆန) ေရွ႕ေနာက္ဘ၀ အယူမွားမ်ားအေၾကာင္း သဲလြန္စမ်ားႏွင့္ ဦးေႏွာက္၏ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္မႈမ်ား" (ဥတၱရိမႏုႆ ဓမၼစာစဥ္-၂) ဟူ၍လည္းတစ္အုပ္ပါရွိသည္။
၎စာအုပ္၏ (စာ-၃၇-၄၄) တို႔၌ -
(၁) ၀င္စားမည့္သူ မေသဘဲ လူ၀င္စားမႈမ်ဳိး
(၂) လူတစ္ေယာက္ေသၿပီး ႏွစ္ေယာက္၀င္စားမႈမ်ဳိး
(၃) လူ၀င္စား ကုိယ္၀န္အျဖစ္ေရာက္မွ ၀င္စားမည့္သူ ေသမႈမ်ဳိးဟု အစခ်ီကာ
(၁) ဧရာ၀တီျမစ္႐ိုး ရြာတစ္ရြာမွ မိန္းမတစ္ေယာက္အေၾကာင္း (လင္ေနာက္
လုိက္သြား။ ၎ကပင္ ရြာထဲမွာ လူ၀င္စားျဖစ္။ ၎မိန္းမသည္ လင္ႏွင့္အတူ အသက္ရွင္လ်က္ ေနထုိင္ဆဲ။)
(၂) ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕က ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းေန ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီး တစ္ပါးအေၾကာင္း (ဘြဲ႕ေတာ္ ဦးဉာေဏာ။ သက္ရွိေက်ာင္းထိုင္။ တစ္ေန႔တြင္၎ထံသို႔ မိခင္ႏွင့္ကေလးငယ္ ေရာက္လာ။ ကေလးက 'သူဟာ အရင္ကဒီေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္' ဟု ေျပာျပ။ ဘြဲ႕ေမးေတာ့ ဦးဉာေဏာဟု ေျဖ။ အသက္ရွင္လ်က္ရွိသူက ၀င္စားသည္ဟူ၏။)
(၃) အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ထက္ ထီးလင္းၿမိဳ႕ ေတာေခါင္းတစ္ေယာက္အေၾကာင္း။ (ထင္းခုတ္သမားေတြက ဓားျဖင့္၀ိုင္းခုတ္တာခံရ။ မေသ။ ေဆး႐ံုေရာက္။ အသက္ရွင္ေနသူပင္။ ထီးလင္းၿမိဳ႕မွာ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးလာ။ ဓားဒဏ္ရာေတြႏွင့္ ေမြး။ ထိုကေလးက ေတာေခါင္း၀င္စားဟု ေျပာ။)
(၄) အဂၤလိပ္အေျပး ဂ်ပန္အ၀င္ေခတ္။ ၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေခါင္းကြဲရြာ၌ဓားျပတိုက္ၾကရာ ဓားျပဗိုလ္ က်ဆံုး။ (အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္က ထုိအေလာင္းကိုေတြ႕။ ထိုအမ်ဳိးသမီးက ကေလးေမြး။ ကေလးသည္ 'သူကဓားျပဗိုလ္' ဟု ေျပာ။) စသည္ျဖင့္ အမ်ားအျပား ပါရွိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္သိန္းဦး၏ ေရးစာပါ ပညာရွင္မ်ားဟူသည္ အဆိုပါဂိုဏ္း၀င္ မိစၦာဒိ႒ိက=အယူမွားရွိသူမ်ားသာ ဟူ၍ အတိအက် ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။
၎ဂိုဏ္းႀကီးက လက္ရွိပိဋကတ္ေတာ္တို႔ႏွင့္ လက္ရွိသံဃာေတာ္တို႔ကို ဖ်က္ဆီးထားခ်က္မ်ားအရ ၎တို႔ကို ေစာဒနာထားၾကသည့္ စြဲဆိုခ်က္မ်ား သက္ဆုိင္ရာသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ စဲြဆိုခ်က္ ျပဳစုသူမ်ားတြြင္ ဤစာေရးသူလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္၍ သိရျခင္းပင္တည္း။ တရားစစ္ တရားမွန္တို႔ကို ဖ်က္ဆီးေနၾကသူ (ပညာရွင္) မ်ားအတြက္ အေျဖသစ္မ်ားႏွင့္ ရလဒ္သစ္မ်ား ထြက္ေပၚလာၾကေတာ့မည္။
ေမာင္သိန္းဦးသိရွိထားတိုင္း မွန္ကန္ေၾကာင္းတို႔ကိုလိုရင္းတိုက်ဥ္းေျဖရွင္းျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ အက်ယ္သိလိုပါက သၿဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာက်မ္း (၀ီထိမုတ္ပိုင္း) စသည္တို႔မွာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။ ပ႒ာန္းအရေကာက္က်မ္း စသည္တို႔မွာလည္း ဖတ္႐ႈႏုိင္ပါသည္။ တစ္ေခါက္မွ်၊ တစ္မ်က္ႏွာမွ် ဖတ္ၾကည့္ၿပီး နားမလည္ဟုဆိုကာ မဖတ္ဘဲေနလွ်င္ေတာ့ မတတ္ႏိုင္ပါ။ ႀကိဳးစားဖတ္မွွ နားလည္ႏိုင္မည္။ ေရွးဘ၀ျဖစ္စဥ္ သံသရာတစ္ခြင္မွာ ဘုရားရွင္၏ တရားမ်ားကို နာၾကားခြင့္ အလြန္နည္းခဲ့ပါသည္။ အရပ္သူအရပ္သားတို႔၏ စကားမ်ားကိုသာ ၾကားနာခြင့္ မ်ားခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရပ္စကားမ်ားကိုို နားလည္လြယ္သကဲ့သို႔ ဘုရား၏ စကားမ်ားကိုမူကား လြယ္လြယ္ျဖင့္ နားလည္မည္ မဟုတ္ေပ။ အၾကားမ်ားကနားလည္မည္။ အၾကားနည္းေလ၊အဖတ္နည္းေလ၊မသိေလ ျဖစ္မည္။
၂၀၀၉-ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ၊ ဓမၼရတနာမဂၢဇင္း

No comments: