( က )
ဒါယိကာမႀကီး ေဒၚေအးေအးမူက ၁၃၇၀- ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလဆန္း (၅-၁၁) ထုတ္ နာမည္ေက်ာ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ (၂၀)၊ အမွတ္ (၃၉၉) ကို လာေရာက္ၿပီး ျပသပါသည္။
ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းက႑ စာမ်က္ႏွာ (၄) ကို ၾကည့္လိုက္ရာ "သာသနာေတာ္ကို ပံ့ပိုးေနတဲ့ --------- သာသနာျပဳအဖြဲ႕" အမည္ရွိ ေဆာင္းပါးကို ဓာတ္ပံုႏွင့္တကြ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရပါသည္။ စိတ္၀င္တစားရွိလွစြာ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္မိပါသည္။
၎ေဆာင္းပါးေရးသားသူ၏ လက္ရာတခ်ဳိ႕ကို တိုက္႐ိုက္ကူးယူ၍ ေဖာ္ျပလိုက္ပါဦးမည္။
၁။ ---------- သာသနာျပဳအဖြဲ႕ တည္ေထာင္သူ ဆရာႀကီးဟာ ၂၀၀၀-ျပည့္ႏွစ္ကစၿပီး လူပုဂၢဳိလ္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကို စတင္ခဲ့ပါတယ္။ တရားေဟာျခင္း၊ တရား႐ႈမွတ္ရန္ သင္ၾကားေပးျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သလို ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ ေနရာမ်ားမွာလဲ လုိက္လံပို႔ခ်ေပးခဲ့ပါတယ္။
၂။ ဆရာႀကီးဟာ အသက္ ၂၅-ႏွစ္ ၀န္းက်င္ကစလို႔ သာသနာေတာ္ကို ျမတ္ႏိုးၿပီး သာသနာျပဳလုပ္ငန္းေတြမွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ "၀ိပႆနာအားထုတ္မယ္၊ သာသနာျပဳႏိုင္ရမယ္" လို႔ သႏၷိ႒ာန္ခ်ခဲ့ပါတယ္။
၃။ မိသားစု၀င္ေတြ ရန္ကုန္ေျပာင္းသြားတဲ့အခါ ---------- ၿမိဳ႕က ေနအိမ္မွာ ၂၄-နာရီ တရားစခန္း စဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။ ပ။ "ဒီလို -------- ၿမိဳ႕မွာ တရားအလုပ္ေတြ လုပ္ေနရင္းကေန တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႕ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္" လို႔ ဆရာႀကီးက ဆိုပါတယ္။
၄။ "ဆရာေတာ္ေတြေနာက္ကိုလိုက္ ၀တ္ျဖည့္ရင္း သာသနာေတာ္ကို လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ျဖစ္ေစခ်င္လာတယ္။ အလႊာစံုကို ထိုးေဖာက္ခ်င္လာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ လူပုဂၢဳိလ္သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းကို စခဲ့ပါတယ္" လို႔ ဆရာႀကီးက ဆိုပါတယ္။
၅။ "တရားဓမၼေတြကို ပို႔ခ်တာဟာ ၁၅-ႏွစ္၊ ၁၆-ႏွစ္ေလာက္ စုေဆာင္းထားတဲ့ တရားအဆီအႏွစ္ေတြကို နာယူသူေတြ တစ္ခဏအတြင္း နားလည္ေစခ်င္လို႔၊ မိမိၿငိမ္းေအးသလို အမ်ားကိုလဲ ၿငိမ္းေအးေစခ်င္လို႔" လို႔ ေျပာပါတယ္။
၆။ က်မ္းဘယ္ေလာက္တတ္လို႔ တရားေဟာလဲလို႔ ေမးရင္ မတတ္ပါဘူးလို႔ ေျဖရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္ေတြ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြ ေရးသားျပဳစုထားတဲ့ စာေပက်မ္းဂန္ေတြ၊ ဆံုးမစကားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖတ္မွတ္သိရွိထားတယ္။
၇။ ဆရာႀကီးနဲ႔ ---------- သာသနာျပဳအဖြဲ႕ အထူးေယာဂီေတြဟာ အ၀တ္ျဖဴ၀တ္ၿပီး ဆံပယ္ၾကပါတယ္။ ၂၂၇-ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင့္ထိန္းၾကပါတယ္။ "ဆံပယ္တာ၊ အ၀တ္ျဖဴ၀တ္တာဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာမွာ ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳထားတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း၀တ္စံု ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေမွာ္ဘီေရႊက်င္ သာသနာ့၀န္ေဆာင္ဆရာေတာ္ႀကီးက ခြင့္ျပဳထားတယ္" လို႔ ဆရာႀကီးက ဆိုပါတယ္။ သာသနာျပဳခြင့္ဆိုတာ လူတုိင္း မရႏုိင္ပါဘူး။ ပ။ ဆရာႀကီးက "သူ႔အေနနဲ႔ ရဟန္း၀တ္ဖို႔ ထိုက္တန္ၿပီလို႔ ယံုၾကည္လာတဲ့အခါ ရဟန္း၀တ္နဲ႔
ဆက္လက္ သာသနာျပဳသြားမယ္" လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဓာတ္ပံု။ ။ ဓာတ္ပံုမွာ ပိတ္ျဖဴကို သကၤန္းပံုႏွင့္ လံုး၀ ပံုတူ၀တ္ဆင္ထားပါသည္။
( ခ )
အထက္ပါစာမ်ားႏွင့္ ဓာတ္ပံုႀကီးကို ဖူးေတြ႕လုိက္ရစဥ္ ကဗ်ာကေလးတစ္ပိုဒ္ ေပၚထြက္လာပါသည္။ မဟာသုတကာရီ မဃေဒ၀လကၤာ သစ္ထဲက ျဖစ္ဟန္ရွိပါသည္။ စာေရးသူသည္ ကဗ်ာေရးနည္း၊ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစား၊ ကဗ်ာအလွ စသည္တုိ႔ကို ေလ့လာထားသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကဗ်ာအရအမိ ေတာ္ေတာ္နည္းပါးသူ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိတိက်က် မသိပါေသာ္လည္း စိတ္ထဲေပၚလာသည့္အတိုင္း ေအာက္မွာ ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
လူေသာ္ လူက်င့္၊ လူသာ သင့္၏
ရွင္ႏွင့္ မေလ်ာ္
ရွင္ေသာ္ ရွင္က်င့္၊ ရွင္သာ သင့္၏
လူႏွင့္ မရာ၊ မအပ္စြာတည္း။
အၾကင္ပုဂၢဳိလ္သည္ လူျဖစ္ျငားအံ့။ ဤသို႔ လူျဖစ္သည္ရွိေသာ္ လူတို႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သုစ႐ိုက္ ၁၀-ပါး (ကုသိုလ္ကမၼပထ ၁၀-ပါး)၊ ယင္းဆယ္ပါးထဲက သမထဘာ၀နာ၏ အက်ဳိးတရားျဖစ္ေသာ စ်ာန္တရား၊ ယင္းဆယ္ပါးထဲက ၀ိပႆနာဘာ၀နာ၏ အက်ဳိးတရားျဖစ္ေသာ မဂ္တရားတို႔ကို အဆင့္ဆင့္ ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သင့္၏။ လူက်င့္တရား ၁၀-ပါးတို႔တြင္ ပါ၀င္ေသာ တရားတို႔ကို ရဟန္းတို႔သည္လည္း က်င့္သင့္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရဟန္းအသြင္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေအာင္ ျပဳမူ၍ က်င့္ေသာ္ကား မက်င့္ေကာင္းပါ။ မေလ်ာ္ပါ။ ဥပမာအားျဖင့္ ရဟန္းက လူအား လွဴဖြယ္ပစၥည္း ဆက္ကပ္မႈျပဳျခင္း၊ လူတု႔ိကဲ့သို႔ အျခားရဟန္း စသည္ထံမွ ငါးပါးသီလ ခံယူမႈျပဳျခင္း စသည္တို႔ပင္တည္း။
အၾကင္ပုဂၢဳိလ္သည္ ရွင္ရဟန္းျဖစ္ျငားအံ့။ ဤသို႔ ရွင္ရဟန္းျဖစ္သည္ရွိေသာ္ ရွင္တို႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ ဆယ္ပါးသီလ၊ လိင္ဆယ္ပါး၊ ဒဏ္ဆယ္ပါး၊ ေသခိယခုနစ္ဆယ့္ငါးပါး၊ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ တစ္ဆယ့္ေလးပါး၊ ပစၥေ၀ကၡဏာေလးပါးတို႔ကို ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သင့္၏။ ရဟန္းတို႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ ၂၂၇-ပါးကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကို ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သင့္၏။
ထိုသို႔က်င့္သင့္ရာတြင္ ရွင္သာမေဏတို႔သည္လည္း ရဟန္းက်င့္၀တ္ ၂၂၇-ပါးတို႔ကို တတ္ႏုိင္သမွ် လုိက္နာ၍ က်င့္ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ ရဟန္းက်င့္၀တ္တို႔ကို သိကၡာပုဒ္ေတာ္အတိုင္း လုိက္နာ၍ က်င့္ေနပါ၏-ဟူ၍ေတာ့ ရွင္သာမေဏတို႔က ထုတ္ေဖာ္၍ ၀န္မခံေကာင္းပါ။ မေၾကညာေကာင္းပါ။ မသင့့္ေလ်ာ္ပါ။
ရဟန္းတို႔သည္လည္း ရွင္က်င့္၀တ္တို႔ကို လုိက္နာ၍ က်င့္ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ ရွင္က်င့္၀တ္ (လိင္ဆယ္ပါး) တို႔ကို သိကၡာပုဒ္ေတာ္အတိုင္း လုိက္နာ၍ က်င့္ေနပါ၏ဟူ၍ေတာ့ ရဟန္းတို႔က ထုတ္ေဖာ္၀န္ခံ၍ မေၾကညာေကာင္းပါ။ မေလ်ာ္ပါ။
ဤသို႔လွ်င္ ရွင္ႏွင့္ရဟန္းတို႔သည္ပင္ ရဟန္းက ရွင္က်င့္၀တ္၊ ရွင္က ရဟန္းက်င့္၀တ္တို႔ကို က်င့္ေနပါ၏ဟု ၀န္မခံေကာင္းဟု ဆိုေခ်ေသာ္ - သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္း၀င္ သံဃာ့ကံေဆာင္ သံဃာဇာတ္ရွိွသူ ရဟန္းတို႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ ၂၂၇-ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကို လူပုဂၢိဳလ္တို႔က လိုက္နာ၍ က်င့္ေနပါ၏-ဟု ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာ၍ ၀န္ခံျခင္းသည္ `လူႏွင့္မရာ မအပ္စြာတည္း´ ဟူ၍သာ ဆိုရမည္မုခ်။ မွန္လွ၏။ သာသနာေတာ္ျမတ္ကို ခ်မွတ္တည္ေထာင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မဟာက႐ုဏာဉာဏ္ေတာ္၊ သဗၺညဳတာဉာဏ္ေတာ္ တို႔ျဖင့္ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ေတာ္မူ၍ -
၁။ လူတို႔အား လူတို႔က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကို သီးသန္႔ ပညတ္ေတာ္မူ၏။
၂။ ရွင္သာမေဏတို႔အား ရွင္သာမေဏတို႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကို သီးသန္႔ ပညတ္ေတာ္မူ၏။
၃။ ရဟန္းတို႔အား ရဟန္းတို႔က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကို သီးသန္႔ ပညတ္ေတာ္မူ၏။
သို႔ျဖစ္ပါလ်က္ အသာဓာရဏဉာဏ္ရွင္ ဘုရားသခင္က ပညတ္ေတာ္မူသည္ကို ေက်ာ္၍က်င့္လွ်င္ ဓမၼမဟုတ္ေတာ့ဘဲ အဓမၼထဲသို႔ ၀င္ရပါလိမ့္မည္။
ဤသည္ကား အထက္ပါ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္အမွတ္ (၇) ထဲက`ဆရာႀကီးနဲ႔ --------- သာသနာျပဳအဖြဲ႕ အထူးေယာဂီေတြဟာ ၂၂၇-ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင့္ထိန္းၾကပါတယ္´ ဟူေသာ တစ္ခ်က္အတြက္ သံုးသပ္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။
( ဂ )
ယခုအခါတြင္ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ (၁) မွစ၍ အနည္းငယ္မွ် သံုးသပ္၍ ေဖာ္ျပပါဦးမည္။
အမွတ္ (၁) အရ သာသနာျပဳမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ သာသနာျပဳမႈ လုပ္လိုေသာ္ သာသနာျပဳႏိုင္ေသာ သီလအစြမ္း၊ သမာဓိအစြမ္း၊ ပညာအစြမ္း၊ သိကၡာအစြမ္း ရွိေနဖို႔ေတာ့ လိုပါသည္။ အစြမ္းမရွိဘဲလုပ္လွ်င္ သြားႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ ေျခေထာက္ (ေျခက်ဳိး)ျဖင့္လမ္းေလွ်ာက္သူႏွင့္သာ တူရာေပလိမ့္မည္။ ေက်ာက္တံုးႀကီးကို မ-ႏုိင္စြမ္းမရွိေသာ ေမြးကင္းစ သူငယ္ကေလးသည္ ေက်ာက္တံုးႀကီးကို မ-လွ်င္ (ေက်ာက္တံုးႀကီးႏွင့္ အဖိခံရလွ်င္) အဘယ္သို႔ ရွိေပလိမ့္မည္နည္း။ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ (ခ) ထဲပါ ၂၂၇-ပါး ကိစၥသည္ ပညာအစြမ္း မရွိသျဖင့္ မသိ၍ မွားေနမႈျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။ သာသနျဗဟၼစရိယ ခ်ဳိ႕တဲ့ပံုပင္တည္း။
အမွတ္ (၂) အရ သႏၷိ႒ာန္ခ်မႈမ်ားသည္ ေကာင္းပါသည္။ ခ်ီးက်ဴးထုိက္ပါသည္။
အမွတ္ (၃) အရ "တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ႏုိင္ေအာင္" ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္လည္း ေကာင္းလွပါသည္။ သို႔ေသာ္ သာသနျဗဟၼစရိယ မရွိဘဲ တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သာသနာျပဳလုိက္လွ်င္ စဥ္းစား၀ံ့စရာပင္ မရွိပါ။ သာသနျဗဟၼစရိယဆိုသည္မွာ သီလကို က်င့္အပ္၏ဟု ေဟာသည့္ အရာ၊ သမာဓိကို က်င့္အပ္၏ဟု ေဟာသည့္ေနရာ၊ ပညာကို က်င့္အပ္၏ဟု ေဟာသည့္ေနရာ (ပါဠိေတာ္) တို႔အားေလ်ာ္စြာ လိုက္နာ၍ က်င့္သံုးေနထုိင္သူမွာမွ သာသနျဗဟၼစရိယ ရွိသည္ဟု ဆိုရပါသည္။ ထိုသာသနျဗဟၼစရိယ ျပည့္စံုလ်က္ အဆံုးသတ္အားျဖင့္ မဂၢျဗဟၼစရိယျဖစ္လွ်င္ သာသနာမႈအားလံုး ၿပီးျပည့္စံုမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာျပဳကိစၥ ၿပီးျပည့္စံုပါသည္။
အမွတ္ (၄) အရ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွစ္ခုသည္လည္း ႀကီးက်ယ္ ခံ့ညားလွပါေပသည္။
အမွတ္ (၅) ၌ နာယူသူေတြ တစ္ခဏအတြင္း နားလည္ေစခ်င္ေသာ္လည္း နားလည္ႏုိင္ေလာက္ေသာ အစြမ္းအစပါရွိသူသာ နားလည္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာျပေတာ္မူသည္ကိုပင္ နားမလည္ႏုိင္သူမ်ား ရွိတတ္ၾကပါေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဇၩိမပဋိပဒါေစတနာ ရွိေနဖို႔ လိုအပ္လွပါသည္။ ေစတနာအတိုင္း ပညာက မမီလွ်င္ ဓမၼမွ အဓမၼသို႔ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းသြားႏိုင္ပါသည္။ ကာယကံရွင္တစ္ဦးတည္းသာ ထိုသို႔ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားလွ်င္ အထူးမေျပာလိုပါ။ အျခားသူမ်ားပါ ေျပာင္းသြားၾကပါမူကား သာသနာေတာ္သည္လည္း မသန္႔ရွင္းေတာ့ဘဲ အညစ္အေၾကးစြဲ ပရိသတ္မ်ား တိုးပြားလာရေပလိမ့္မည္။ သာသနာေတာ္ မတည္တံ့ေတာ့ဘဲ ၿပိဳပ်က္ကြယ္ပသြားဖြယ္ရာ ျဖစ္လာရေပလိမ့္မည္။ သာသနာေတာ္ (သာသနျဗဟၼစရိယ) မျပန္႔ပြားေတာ့ဘဲဆုတ္ယုတ္ သြားရေပလိမ့္မည္။ ေစတနာျပစကားလံုးမ်ားသည္ ေစတနာဟန္ျပ စကားလံုး (အႂကြားအ၀ါသက္သက္) မ်ား မျဖစ္ထိုက္ၾကေပ။ အမွတ္ (၅) စကားစုထဲတြင္ "မိမိ ၿငိမ္းေအးသလို" ဟု ပါရွိရာ၌ ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာသည္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည္ျဖစ္၍ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိပါသည္။ သာသနျဗဟၼစရိယ တစ္ခုတည္းေၾကာင့္ ၿငိမ္းေအးမွသာ သာသနာေတာ္အေရးမွာ ခ်ီးက်ဴးထုိက္ပါသည္။ ဤကိစၥႏွင့္ဆက္၍ ဆရာႀကီးေျပာထားသည့္စကားမွာ -"ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကို နားမလည္ေသးသူေတြက ၿပီးျပည့္စံုျခင္းေတြကို မိမိခံယူခ်က္ႏွင့္ တိုင္းတာၿပီး ေလာကီခ်မ္းသာေတြကို ခ်မ္းသာအစစ္လို႔ မွတ္ယူၾကပါတယ္" ဟူ၍ ျဖစ္၏။ "ဆရာႀကီးသည္ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာ (မဂၢျဗဟၼစရိယ) ကို နားလည္သူျဖစ္၏" ဟု ၀န္ခံရာေရာက္ပါသည္။ (အမွတ္ ၆-၊ အမွတ္ ၇-တို႔အတြက္ သံုးသပ္ခ်က္ ေရးျပဖြယ္ မလိုေတာ့ပါၿပီ။)
ထို႔ေၾကာင့္ လကၤာတိုကေလးျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါသည္။
`သာသနျဗဟၼ၊ စရိယကို
က်န ထင္ထင္၊ မသိျမင္ဘဲ
တုိင္းခြင္ ျပည္လံုး၊ ပ်ံ႕ႏွံ႕ဖံုးေအာင္
အားလံုး လူျမတ္၊ ျဖစ္ေစအုပ္´ဟု
ျမင့္ျမတ္တရား၊ ေဟာက်င့္ျငား
အမွားျဖစ္၍ ယုတ္တတ္သည္။
၂၀၀၉-ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း
Popular Posts
-
A Note on the Palaungs of Hsipaw and Tawngpeng By C.C.Lowis, I.C.S Superintendent, Ethnographical Surve...
-
Ta'Ang Culture Day of Pome
-
ဒီပံုမွာပါတဲ့ အရြက္ကေတာ့ ဗိေႏၵာေဆးအေခၚ *ဣႆရမူလီ* လုိ႔ေခၚတယ္။ ဦးဟုတ္စိန္အဘိဓာန္မွာေတာ့ The Indian Brithwort (*Atistolochia indica)* သာမည ဣႆရ...
-
ေရွးသေရာအခါက ပုဏၰားတစ္ဦး ရွိပါသည္။ သူ ၏လယ္မွာ ေက်းအုပ္မ်ား မၾကာခဏ၀င္စားေနပါသည္။ ေစာင့္ဖမ္းဖို ့ ၿပင္ဆင္ပါသည္ ။ သူ သတိထားမိေသာ အဲဒီ ထဲက ေက်...
-
ထုိေတာင္ပုိင္းေစာ္ဘြားၾကီး ကုိသူမအား လက္ထပ္ရန္ ေတာင္းဆုိခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း “ သူမ၏ရင္သားက အသက္ၾကီးရင့္သည္ဟု” အရိပ္နိမိတ္ျပခဲ့သည္။ ...
-
ဓေလ့ ထုံးစံ ပေလာင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ သူတုိ၏ အိမ္နားနီးခ်င္းျဖစ္ေသာ ရွမ္းလူမ်ိဳးမ်ားကုိအစားအေသာက္ ရုိးရာဓေလ့အေလ့အထႏွင့္ဆုိင္ေသာ အျပဳအမူ နွ...
-
This summary is not available. Please click here to view the post.
-
Originally from the Shan State in Burma, approximately 2,000 people of the Palaung , or Da-ang tribe migrated from Burma to Thailand aro...
တအာင္းဘာသာတရားေတာ္
Create a playlist at MixPod.com
Monday, September 13, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment